Lykkelitenmin Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Noen som veit om ein har rett på betalt ferie etter endt permisjon?Fekk feriepengar i juni,men skal ha 5 veker ferie i oktober når permen er slutt og gjekk ut frå at eg ville få full lønn då.Snakka med fagforeningen,men dei sa at ein ikkje tjener seg opp rett til ferie/feriepengar etter permisjon.Men i fjor jobba eg jo faktisk!Burde bli til neste sommar det blir aktuelt då eller?Skjønnar ikkkje dette eg!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 hvis du fikk feriepenger i juni, skal du ikke ha full lønn i oktober. Da har du fått pengene selv om du tar selve dagene senere.
Lykkelitenmin Skrevet 26. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2007 Jo,men viss eg ikkje hadde hatt permisjon,så hadde eg jo fått full lønn i ferien,sjølv om den ikkje var samme mnd som eg fekk feriepengane!Er d berre eg som ikkje skjønnar meg på dette?
haba haba Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Hvis du får utbetalt permisjonspengene dine fra trygdekontoret - får du ikke feriepenger av mer enn for 12 uker eller noe slikt. Så man taper ganske mye penger rett og slett...
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Arbeidsgivere håndterer stort sett feriepenger og trekk for feriedager på en av de to følgende metodene: 1. Arbeidsgiver utbetaler alle feriepengene i juni og trekker deg samtidig for alle feriedagene. D.v.s. at du ikke får vanlig månedslønn, men bare feriepenger i juni 2. Arbeidsgiver betaler ut feriepenger i juni og trekker deg for hver feriedag etterhvert som du tar dem. D.v.s. at du får lønn + feriepenger i juni, men mindre lønn de mnd. du tar ut feriedager. Konklusjonen er da. 1. Hvis du bare fikk feriepenger og ikke lønn(permisjonspenger) i juni er du allerede trukket for feriedagene og skal ikke trekkes igjen når du tar ferieen i oktober. 2.Hvis du fikk full lønn(permisjonspenger) + feriepenger i juni skal du trekkes når du tar ferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå