Gå til innhold

Nicket; NYBABY2007..(tror jeg det var..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skulle gi deg oppdatering når vi var kommet hjem fra sykehuset etter spatlteoperasjonen så her kommer den..

Vi ble innlagt på sykehuset onsdag..Den dagen ble det mye venting, snakket med 3 forskjellige leger og en fotograf tok bilder av mini.

På kvelden badet vi han.

Han måtte faste 3 timer før operasjonen (6 timer hvis babyedn din drikker MME).

På morgenen fikk han på seg sykehusskjorta og noe beroligende middel som han ble litt sløv av.

Kl.08 fulgte vi han opp til operasjonsstua hvor han ble tatt imot av legen.Vi fikk da ikke være med inn når han skulle legges i narkose (det trodde nemlig jeg vi skulle få lov til..)

Dette er det værste jeg har vært med på..Var så utrolig vondt å levere fra seg gutten sin til noen leger i grønne frakker..Men jeg visste han var i trygge hender og at han ikke vil huske noe av det.

Så gikk jeg og sambo tilbake og prøvde å finne på noe for at tiden skulle gå litt fortere..Men guuud så tregt tiden gikk....

Kl.10.15 kommer legen ti oss og sier at operasjonen var veldig vellyket og gutten er nå lagt inn på overvåkingsrom til han våkner opp av narkosen.

Så da fikk vi lov til å komme til overvåkingsrommet og se på gutten vår..Var veldig rart å se han ligge der og sove med slanger på seg (en son han kunne få næring gjennom om han trenge, og så måtte han ha litt hjelp til å puste, han pustet litt tungt..)

Så der satt vi og ventet til han våknet, ca 1 1/2 time..

Han var selvfølgelig veldig sløv når han våknet, gråt...Han fikk komme til meg og jeg ga han pupp, han drakk heldigvis med en gang. Ikke så mye i starten, men det kom seg etterhvert..

Så kjørte vi ned igjen på rommet vårt så mini fikk ro og sove. Han mer eller mindre sov hele tiden frem til kl.17..Når han våknet da var han omtrent den gode gamle gutten vår..Det var så godt å se...:-)

Så fikk han jevnlig smertestillende slik at han ikke skulle ha vondt..

Nettene på sykehuset har han egentlig sovet ganske urolig så jeg håper dette blir bedre nå som vi har kommet hjem (vi kom hjem idag)

Vedr disse mansjettene de må ha på i 2 uker går dette kjempe bra, det eneste er at det er litt slit for oss når vi skal kle av og på og stelle de, men ungene tilvenner seg fort, så det er ikke noe problem for de:-))

Legene og sykepleierne på Riksen er kjempe flinke og veldig hyggelige, så har en god opplevelse fra oppholdet på sykehuset, (selv om jeg hater sykehus...)

Og leppen har blitt veldig fin, selv om selvfølgelig det ikke er så godt å se nå som stingene fortsatt er der (disse detter av av seg selv etter 4-6 uker..)

Tror jeg har fått med det meste, men bare spør om du lurer på noe..

Du trenger ikke grue deg, selv om det overhodet ikke er noe koselig å sende babyen sin avgårde for å legges i narkose og opereres..Men du må bare tenke at h*n ikke vil huske noen ting av det og at det er det beste for h*n...

Klem!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter så du ser:-)

Skrevet

dytter litt til;)

Skrevet

Dytter igjen jeg, ser du er her nå:-)

Skrevet

Hei! Takk skal du ha! Fint det gikk bra. fikk nesten tårer i øynene jeg nå. sykehus skjorte å greier. huff.. Fikk dere være der begge 2 på sykehuset eller måtte den ene reise hjem? Også lurer jeg litt på må dere liksom bare være på rommet hele dagene etter operasjonen eller hva?

Skrevet

Ja, sambo fikk være der hele tiden, men kun en fikk sove derf og da måtte jo det bli meg siden han kun får MM. Sambo fikk være der til kl. 21 hver kveld, så kom han gjerne tidlig om morgenen!

Den dagen han ble operert så sov han stort sett hele dagen frem til ca kl. 17, så da satt vi bare på rommet (sov alene bortsett fra 1 natt, så vi hadde rommet for oss selv) og så på han. Det er tv på alle rom.Men da kl. 17 kviknet han litt til så da tok vi med han litt ut fra rommet også.

Dagen etter operasjonen var han helt seg selv og sov som vanlig (bare mindre enn han gjør hjemme, vet ikke hvorfor, men sov generelt dårlig på sykehuset..) Så da tuslet vi en liten tur ute, var på oppholdsrommet, men siden jeg hadde rommet alene var vi endel der også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...