Gå til innhold

Liker ikke nevøene våre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to nevøer på 7 og 8 år som er så utrolig ufordragelige! De har en egen evne til å kun gjøre ugang og er så utspekulerte at jeg må beherske meg for å ikke irettesette dem av all kraft... Prøver å ta meg sammen hver gang vi møtes og prøver å innlede samtaler med dem, (hvordan går det på skolen?..Har dere spilt noen kamper i det siste?...Hvordan var ferien..osv..) men de har ingen interesse av å snakke med noen. (ikke bare meg) Det er KUN slossing og krig som er morsomt. i dag sa han ene til meg da jeg ba ham om å ta det rolig på trampolinen "Pass deg, ellers så banker jeg deg opp!!!"..."Jeg er ikke redd deg! Jeg er ikke redd noen voksne!"

Urk...drittunger!! Og jeg prøver virkelig å like disse to, men kjenner at jeg er ganske lei de! Og har liten lyst til at våre to små skal leke med dem!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De liker sikkert ikke deg heller.

Skrevet

Unger på syv og åtte år er sjelden ansvarlige for egen oppførsel. Deres foreldre er kanskje trivelige mennesker med full kontroll på barneoppdragelsen?

Forøvrig ser jeg ingen grunn til at du ikke skal irettesette dem om de oppfører seg ufyselig og ingen andre gjør det.

Skrevet

Føler jeg ikke gjør annet enn å "stramme dem opp"... Så nei, de liker nok ikke meg heller :)

Men er langt fra den eneste som sliter med å finne oppførselen deres sjarmerende!

Skrevet

Lov å si fra til så store unger. Høres ut som noen ufordragelige drittunger....selv vært borti noen sånne...fatter ikke hvordan noen foreldre tillater slik oppførsel. Min hadde fått permament husarrest til han lhadde lært å oppføre seg hvis han hadde oppført seg sånn.

Skrevet

Noen unger er bare drittunger!..

Skrevet

Mener du de er født slik? Eller at det er deres egen feil?

Skrevet

Jeg mener at vi får de ungene vi fortjener. Om barna ikke får klare grenser hjemme, blir de drittunger. Mine barn var iallfall ikke født med oppdragelsen ferdig.

Skrevet

Unger skal ikke være redd for voksne, så de har jo rett i det. Men er ikke alle som får unga sine til å respektere voksne og det de sier.

Nytter ikke å kjefte og smelle, unger må få se at oppførsel får konsekvenser. Tross alt er det da ingen som blir født verken onde, frekke eller som engler, det er noe man blir tillært.

Hadde en unge på 9 år sagt at han skulle banke meg, så hadde jeg ledd og spurt om han virkelig trodde at han kunne banke meg, også tøysa litt med det.

Skrevet

Makaløse voksne sier jeg, som sitter å kaller unger drittunger. På det grunnlaget der vil jeg kalle nok grunnlag til mobbing. Hvor tror dere barn som mobber ofte får sine synspunkter?

7-8 åringer klarer alt i følge de, de er supersterke, raskest og kongen av verden.

Hvis du går med en slik tanke til barna at de er drittunger så klarer jeg liksom ikke se deg klemme å kose disse barna heller, så barn merker om voksne liker de eller ikke.

Er det noen som burde kalles for dritt her må det bli deg som kanskje burde tatt opp dette med foreldrene eller.

Skrevet

My point exactly. Det er ytterst sjelden man møter barn med skrekkelig oppførsel hvor oppdragerne ikke har sviktet (ja, jeg er klar over at man har en del diagnosebarn-unntak). Og uansett årsak er det ALDRI et lite barns egen feil om det ikke takler sosiale konvensjoner.

Skrevet

HI går sikkert ikke og kaller nevøene sine drittunger så de hører det! Her er jo forumet for å få ut litt steam, så skjønner henne godt, jeg.

Løsning på dette? Ikke lett når voksne folk ikke gjør noe man burde kunne forvente av dem (-oppdra ungene sine). Så vil man jo helst bevare vennskapet i familien.

Prøv å kaste ballen over til foreldrene. Når en situasjon oppstår, gjør foreldrene oppmerksomme på det (- nå gjør de det og det...)Ha en forventning om at de gjør noe, og la dem skjønne det. Et oppgjør MÅ komme, men det er måten man gjør det på som er viktig. Føl deg fram, det er du som kjenner disse foreldrene.

Ellers kan det ende med at dere ikke orker ha omgang med dem mer, fordi det blir for slitsomt.

PS: Det går an å være oppgitt og irritert på barn og samtidig være glad i dem og unne dem vel!

Skrevet

I tilegg til å ha en overskrift på tråden hvor HI utrykker

"liker ikke nevøene våre"

Skrevet

Kanskje sånn hun føler her og nå?

Har ikke du opplevd slike følelser når barn oppfører seg ufordragelig?

Skrevet

Jo man har alltid noen av de rundt, men selv tar jeg tak i dette der og da i tilegg til å informere foreldrene, stor sett setter foreldrene pris på dette i mitt nærmiljø. Er det barn som er innom her og ikke oppfører seg, får de fort vite hvor veien er ut hvis de ikke oppfører seg. Stort sett går det greit etter en prat med de.

Skrevet

Er enig i mye av det du skriver. Men husk at det er ikke alle som syns det er så lett å ta det opp med foreldrene, og noen er jo også svært hårsåre på vegne av barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...