Gå til innhold

Sover din hele natta, eller våken?


flashdancepants

Anbefalte innlegg

Synes det virker som mange er heldige innehavere av sovegriser.

Her i huset sovner snuppa mellom åtte og ni, våkner to ganger før vi står opp rundt åtte.

Regner med at det er individuelt fra barn til barn, men trodde de fleste var våkne et par ganger for pupp.

 

-Sover deres håpefulle natta igjennom? Fra når til når? Gir dere grøt eller annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her var vi ganske heldige veldig lenge, småen sovna mellom 21 og 22 og sov til ca 3-4, fikk pupp og sov til 6-7 igjen.

 

Nå de siste 3 ukene har det derimot blitt 'unntakstilstand' på natta, selv om han fortsatt sover til ca kl 3-4 (av og til kl 2). Deretter er det mas og pupp stort sett hver time frem til jeg gir opp og står opp rundt 7-8...

 

Vi har begynt så smått med tynn risgrøt nå et par dager, for jeg lurer litt på om han ikke blir skikkelig mett av pupp lenger. Håper det hjelper og at han blir mer fornøyd om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har ei tutte som er flink til å sove,legger henne rundt 20 og da sover hun som regel til rundt 06-07. Får mat igjen og sover til en gang mellom 09-10. Det som er "problemet" nå er at hun har begynt å ta smokk nå og jeg blir nå vekket til tider en gang i timen for hun har mistet smokken og vil ha den..(og hun som sov hele natten uten..skulle aldri ha begynt med den..)

 

Får ikke grøt enda, men sover bedre fordi jeg har sluttet å amme og hun får kun mme. Det hjalp for min del, selv om hun sov godt også når jeg fullammet henne. Tenkte jeg skulle prøve med grøt snart, men det blir jo ikke store greiene, en teskje til å begynne med liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger gutten en gang mellom 19 og 19.30. Da er han stort sett stupende trøtt. Sover til ca 2 (kan variere fra 24 til 04) og igjen til ca 6.30 og så våkner han klar for ny dag i halv åtte - åtte tiden. Får pupp når han våkner om natten, sovner igjen med en gang. Noen ganger våkner han litt innimellom, da er det stort sett bare å putte smokken inn så sover han igjen. Noen ganger tar jeg han opp i sengen fordi han er litt urolig og smokken faller ut hele tiden - da syns jeg det er lettere å ha han liggende inntil meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille prins er i seng klokken 19 og sover som regel til 5-6 om morgenen. Får da litt mat og sover som regel til i 8-9 tiden før vi står opp. Han får ingen ting annet enn morsmelk. Han våkner 1-2 ganger hver natt, men småsutrer bare noen få minutter før han sovner av seg selv igjen. Hender han våkner og må få litt pupp, men blir sjeldnere og sjeldnere. Vi har kuttet helt ut smokk når han skal sove, gadd ikke stå opp hver gang han mistet den. Tok bare noen dager før han "glemte" den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt legges mellom 19-20 hver kveld og våkner for pupp 2 ganger pr natt. Tar han opp i vår seng når samboeren står opp ca kl 06-07. Har begynt med litt hirsegrøt til lunsj den siste uka, skal i dag flytte grøten til kvelds:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...