Gå til innhold

Hun SPYR (3 uker gammel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mina på 3 uker har spydd (eller sprutgulp kanskje?) 3 ganger siden hun ble født...

To ganger på morgenen og en gang nå nettopp, det er ikke gulp men MASSE MASSE som kommer.

Kan det være at hun overspiser? De to første gangene skjedde det om morgenen når jeg har vært skikkleig sprengt og hun har spist masse, nå har jeg ikke vært sprengt men hun har hengt i puppen i hele dag.

Tror ikke hun har spysyken, for det har skedd med to ukers mellomrom.

Blir redd for henne.. Hun gulper aldri utenom når hun har disse spytoktene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa mi holdt også på slik di første ukene.

Vi måtte OFTE opp midt på natten og skifte laken osv det var sprutgulp overalt:(

Tror det er helt vanlig,hørt flere som det har skjedd med.

Skrevet

ÅÅÅÅ så godt å høre!!!

Er det fordi hun fikk for mye mat tror du? Eller er det fordi magen og tarmene er umoden?

Mina skal ha mat hele tiden, men nå tørr jeg ikke å gi henne.. tar smokken sånn av og på så lurer henne litt med den en stund tenker jeg.

Skrevet

Milla har også gjort dette - første gangene med en gang hun var født og så siden noen ganger i det siste - kommer ut nesen og alt...

Skrevet

ut nesen ja... ser jo helt grusomt ut :(

Skrevet

noen barn er jo STORgulpere. har ikke vært borti det selv, men vet at broren min var sånn. Er helt normalt

Skrevet

Noen barn bare gulper mye i starten fordi de overspiser, ikke farlig, det som er til overs kommer bare opp igjen..

Men ville vært oppmerksom, for det kan være gastroøsofageal refluks eller melkeallergi f.eks.

Skrevet

Jepp - vi har vel noen glupske små...;o)

Skrevet

Kan det være det selv om det ikke skjer så veldig ofte? Stort sett holder hun på det hun spiser, men en og annen gang kommer det opp igjen på den måten.

Skrevet

Sånn gjør jenta mi også, senest i ettermiddag, det renner av nesa og alt... syntes såååå synd på henne, men hun sovner som regel med en gang etterpå...har vel skjedd 3-4 ganger siden hun var født, og nå er hun 3 uker.

Skrevet

Jeg hadde en storgulper. Hun spydde flere ganger om dagen noe som resulterte i amming hver andre time gjennom hele dagen, hun ble jo fort sulten igjen når magen ble så fort tom. Hun fikk etterhvert påvist melkeallergi og mild refluks. Hun sluttet å gulpe da hun var ca 1 år gammel.

Om det vedvarer kan du jo prøve å kutte ut alt av melkeproteiner. Det er et slit, men man blir vant til det :-)

Skrevet

Tror ikke jeg kan kvalifisere henne som en gulper i og med at hun ALDRI gulper etter måltider, bortsett fra denne spyinga tre ganger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...