Gå til innhold

Hun SPYR!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mina på 3 uker har spydd 3 ganger siden hun ble født...

To ganger på morgenen og en gang nå nettopp, det er ikke gulp men MASSE MASSE som kommer.

Kan det være at hun overspiser? De to første gangene skjedde det om morgenen når jeg har vært skikkleig sprengt og hun har spist masse, nå har jeg ikke vært sprengt men hun har hengt i puppen i hele dag.

Tror ikke hun har spysyken, for det har skedd med to ukers mellomrom.

Blir redd for henne.. Hun gulper aldri utenom når hun har disse spytoktene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan er vektoppgangen??

Av og til kan de gulpe MASSE, er du bekymret ville jeg tatt henne med til legen for å utelukke pylorusstenos (tett overgang mellom mage-tarm)

Det behøver ikke være noe, men greit å få sjekket.

Skrevet

Gutten min spyr / gulper av og til etter å ha spist for mye melk. Enten fått for mye flaske eller at brystene har vært sprengt.

Kommer som regel av at trykket er litt stort og jeg ikke har vært flink nok til å få ut en rap eller to

Skrevet

Hun har gått opp fra 3200g da vi dro fra sykehuset til 3900g på to uker så vektoppgangen er bra.

Hun gulper ALDRI bortsett fra denne sprutgulpen som har kommet 3 ganger.

Skrevet

Gjør følgende: Ta et målebeger (tåteflaske) med 100ml kumelk og tipp det ut en plass der du kan se hvor mye det er. På kjøkkenbenken om du gidder. Se hvor mye et helt måltid faktisk er. Er det virkelig så mye som kommer ut?

Kommer det så mye og fler på rad, så ta kontakt med lege. Ellers har hun, ja, sikkert forspist seg.

Skrevet

Gutten min spydde litt slik de første ukene...

Jeg tror det kom av at han hadde fått mat opp noe luft som han ikke hadde rapt opp, så når rapen kom så fulgte melka med..

+ at jeg tror han overspiste litt også... det var jo så mye melk, og han svelga bare unna han....

Blitt bedre nå etter 3-4 uker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...