Katja Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Mener jeg så på TV, eller leste i en avis, at det skulle komme fruktposer i handel. I den posen kunne man ha fruktbiter, også kunne man blåse opp posen (eller noe sånt), og på den måten holdt frukten seg frisk og fin. Det er lenge siden jeg så dette, og lurer på om noen har sett noe sånt i noen butikker? Jeg savner sånt til å sende med ungene på skolen. Frukt i biter er mye mer fristende, enn bare å sende med en hel frukt.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Jeg har kjøpt på IcaMaxi her jeg bor. Lå i fruktavdelingen ) Funker forsåvidt bra, selv om posen blir nokså stor ferdig oppblåst. Jeg pleier å blåse den opp og så ta ut litt av lufta i toppen igjen og så pakke den nedi matboksen til snupp når hun skal i bhg. Vil tro du får samme effekt ved å legge frukten i vanlig brødpose og så suge ut all lufta. Og tar mindre plass )
Mrs. X Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Jeg har også kjøpt de på Ica Maxi og på Meny her vi bor. Melon er heller ikke lurt å legge i disse posene, saften rant ut.....klarte ikke tenke så langt jeg....
herethereandeverywhere<3 Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Rimi har dem også, men jeg synes de er litt oppskrytt. Eplene blir brune i disse posene også. Banan blir mos og melon blir saft-skviset. Synes igrunn brødposer gjør samme nytten, men fruktposene er praktiske iforh til lukking og åpning. Enkle å bruke :-) Har egentlig aldri tenkt over prisen......?
Katja Skrevet 26. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2007 Tusen takk for tips! Da må jeg sjekke de ut, selv om de kanskje ikke er så fantastikse som jeg innbildte meg. Og takk for melontipset, jeg hadde helt sikkert gått i samme "fella"
happybirthday Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 syns det å pakke fruktbiter tett inn i plastfolie gjør samme nytten, jeg.....
Katja Skrevet 26. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2007 Jeg trodde liksom eplebitene skulle holde seg friske og fine i denne posen jeg...sukk...var mest derfor jeg var på jakt etter den. Ungene spiser så mye mer frukt, hvis den er kuttet opp. Men oppkuttet eple i matboksen, ser jo ikke akkurat innbydende ut ved lunsjtider. MacDonalds (eller noe sånt) serverer så fine fruktposer, der er eplebitene friske og fine. Gulrøttene ser "ferske" ut, og druene er ikke skviset.
herethereandeverywhere<3 Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Det er mulig at det hjelper å legge frukten i iskaldt vann først. Har ikke forsøkt det hjemme, men for mange år siden jobbet jeg på en kafe og der dyppet vi frukt og grønt i isvann for at den skulle holde seg frisk lenger.....
Katja Skrevet 26. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2007 Takker for tips, da må det også prøves.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå