Gå til innhold

Brekker seg og kaster opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg lurte på om noen hadde gode råd til meg angående dette å gi brødbiter til baby på 9 mndr. Tulla mi liker brød, både loff og grovt, og kan bearbeide små biter i munnen og svelge dem. Men hvis hun får litt i halsen (f.eks når hun drikker mm eller vann av kopp/flaske, eller hvis brødet er litt smulete), så brekker hun seg og kaster opp maten. Dette skjer BARE de gangene hun får brød! Ikke ved grøt eller middag... Hva gjør jeg feil? Betyr dette at hun ikke er klar for brød enda? Gir jeg for mye? For store biter? Gode råd mottas med takk!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at hun ofte setter litt mm eller vann i halsen ellers også, f.eks til middagen, men hun brekker seg ikke da eller kaster opp... Det skjer bare hvis hun har fått brød.

Skrevet

Det jeg har hørt er at hvis de brekker seg når de spiser brød,så er de ikke "modne" nok, da bør en vente ett par uker og prøve igjen, også er det også anbefalt å gi litt tørt brød ikke helt ferskt,da det er letter å sette i halsen..

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet med min datter på snart 9 mnd. Hun har veldig lett for å brekke seg, og svelger mye vrangveien når hun ammer og drikker av kopp også. Lurer litt på hvorfor... Noen med erfaringer som kan hjelpe oss?

Skrevet

Heisann! Takk for svar!

Da venter jeg litt før jeg gir brød igjen ja... Men mente du at jeg IKKE bør gi ferskt brød? Jeg har nesten alltid gjort det, tenkte det var det mykeste liksom...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...