Gjest Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Var til jordmor for 9 dager siden, og det viste seg da at livmoren bare hadde vokst 1 cm siden sist. Fant også ut at jenta lå i tverrleie, og at det var sansynligvis var derfor SF-målene var lave. var på ultralyd onsdagen etter (5 dager siden) og legen fant samme SF-mål - 31 cm, selv om hun da hadde snudd seg med hodet ned. I stad tenkte jeg jeg skulle prøve å sjekke SF-målet mitt selv, og målte slik som jordmor gjør det - fra skambeinet og opp til toppen av livmoren. kom frem til 30,5 cm nå... skal til jordmor nå på torsdag, hva hvis det enda ikke har vokst noe? hvis SF-målene bare har vokst 1 cm på 6 uker? det må da være tegn på noe skummelt vel? noen med erfaringer? skal på ny ultralyd neste mandag, for å sjekke vekst - jenta var visst litt liten... er 37+5 i dag.
strekkmerketrollet Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 dette skjedde meg i forrige svangerskap. Ble slik som du, sendt på vekstestimerings UL. Jenta mi var 3360gram og 48cm da hun ble født, 11 dager over termin... så hun var jo ikke sååå lita da MEN i etterkant har det blitt snakka om at hun kanskje fikk litt lite næring siste tiden inni magen.. for hun bare skreik å skreik på barsel... var kjempesulten Så de måtte gi henne fra melkebanken. Babyer er som regel født med et lite "lager", så de skal ha til mamma'n får i gang melka, men det hadde tydeligvis ikke hun. Vil ikke skremme deg eller noe, men dette er min erfaring... Og viss hun skriker mye på barsel, å du føler hun er sulten, så ja, be om litt melk
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ i magen Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Det er jo ikke helt uvanlig at SF mål flater litt ut nå på slutten. Jeg har termin dagen etter deg og mitt er nå 34 cm. Da har jeg vokst 2 cm på 5 uker. Og jeg får en stor gutt! De tipper ca fire kg ved termin. Hadde de vært veldig bekymret hadde de lagt deg inn til overvåking. De tar ingen sjanser nå på slutten. De følger deg opp og det er bra. Da trenger ikke du bekymre deg:) Selv om det helt klart er umulig å la være.... Lykke til!
Gjest Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 TAKK FOR SVAR =) ble litt mindre bekymret nå =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå