yasmina Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 her gaar lillegutt paa 2,5 i barnehagen, men det er jo mer som skole for veldig smaa. De har fast pensum som de skal gjennom hver uke som bestaar av et tall,en bokstav, en form og en farve f.eks. De har mye mindre utetid enn i Norge,ca 1,5 timer hver dag naar vaeret tillate det. ( er for varmt om sommeren ). Andre med barnehagebarn ??
Miss Foster Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Mine gutter blir barnehage-barn ná den 24 september for fórste gang. Jeg tar dem med og flytter til en annen kant av Spania og blir oxo alenemor ei god stund framover ) Mine er hhv. 2,5 ár og 15 mnd. Er spent pá hvordan det gár, men rekner med at de som alle andre kommer til á kjempetrives. Neste ár skal jo den stórste begynne pá skolen. Her nede begynner de det áret de fyller 3 - sá det skal jo bli stas da.
LapScouse Skrevet 8. september 2007 #3 Skrevet 8. september 2007 Vi bor i Liverpool og knerten min på 6 mnd'er har vært i barnehagen i 3 uker nå. Tidlig tidlig, men det må til (pga. perm). Han går forøvrig bare 2 dager i uken, og stortrives.
yasmina Skrevet 8. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 8. september 2007 hei Mine barn er rimelig jevnaldret med dine mars 05 og juni 06, 15 mnd mellom dem. Her er det bare elstemann som er i barnehage og jeg vurderer skole paa ham neste aar. Er avhengig av hvilket system vi velger . Ikke lenge til start for dere da Her er det start igjen i morgen, men lillegutt har gaatt i sommerbarnehage. Det er mye mer lek ol der og han harb kost seg masse. Har hatt 1 uke fri pga planlegging naa og i morgen er det tilbake igjen
yasmina Skrevet 8. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 8. september 2007 6 Mnd er gansek tidlig ja, men somregel saa gaar d veldig bra naar de begynner saa tidlig. Hvordan er barnehagen i england da ?
liffen Skrevet 16. september 2007 #6 Skrevet 16. september 2007 Her i Kairo er det som du skriver Onemorepls, mye mer skole enn det vi er vant med fra Skandinavia. Datteren min er 2, og der hun går er det "klasser" og de har faste ting de skal gjennom. Hun trives med det, men det var vel heller jeg som måtte venne meg til det i forhold til hvordan det var i København som vi bodde frem til i april. Vi var 2 mnd i Norge i sommer, så det har tatt litt tid å komme i gang igjen, men det går fint.
LapScouse Skrevet 21. september 2007 #7 Skrevet 21. september 2007 Barnehagen i England er helt super, masse lek og kos. Eneste jeg ikke liker er at barna og foreldre bruker utesko inne. (Blahr) Du spoer hvordan barnehagen er i England, noe spesielt du tenker paa?
yasmina Skrevet 22. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 22. september 2007 Nei, ikke noe spesielt jeg hadde i tankene. Bare nysgjerrig. Her er jo bhg ganske annerledes enn i Norge. For det foerste saa er det mye mer skole over det. Allerede naar de er to aar saa har de pensum hver uke. Og bhg stenger kl 14 00 hver dag.... Max barn i en klasse er 12 elever og da er de 2 voksne. men de har en halt annen disiplin saa det meste foregaar rimelig rolig. Avdelingene har ofte bare smaa klasserom og saa gaar de paa forskjellige aktivitetsrom , f.eks arts n crafts, music, PE osv. i bhg til lillegutt har de 5 slike rom + flott uteomraade.
miralle Skrevet 4. desember 2007 #9 Skrevet 4. desember 2007 Hvor mye koster en barnehageplass i England? Og hvordan er åpningstidene?
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #10 Skrevet 4. desember 2007 Sønnen min er 10 mnd og går hos dagmamma...men det er litt mer som familiebarnehage hjemme for dagmamman har gått på div kurs, får tilsyn av en småbarnspedagog i kommunen, og er veldig opptatt av å ha et fast opplegg for barna. Sangstunder, lesing, tegning (dvs sønnen min sitter og dunker fargene i bordet og ser fasinert på de litt større barna som får til å tegne). Det er lite utetid, det skal visst helst være over 25 grader ute her i Frankrike for at barna skal få komme ut.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #11 Skrevet 4. desember 2007 liffen, jeg bare må spørre hvor i Kairo du holder til? Jeg bodde der før og jobbet faktisk i en barnehage i Mohandeseen for snart ti år siden
liffen Skrevet 5. desember 2007 #12 Skrevet 5. desember 2007 Hei, vi bor downtown (mannen min jobber på et av hotellene og vi bor der), og datteren min går i barnehage i Dokki / Mohandeseen. (Irish School) Vi er veldig godt fornøyd med den barnehagen, selvom det er mye mer skole enn det det ville vært i Norge.
Vedus Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 En barnehageplass i England koster mellom 7 og 800£ i maneden... Far noe av det tilbake hvis man ikke tjener for mye. Apningstidene her vi bor er fra 8- 18.
Gjest Skrevet 8. desember 2007 #14 Skrevet 8. desember 2007 Jeg vokste delvis opp i Kairo, hadde mange venner som gikk på den irske skolen. Morsomt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå