Gå til innhold

5 mnd og 6 kg - grøt??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 5 mnd og alltid vært litt liten, følger den nederste kurven. Jeg lurer på om det er lurt å begynne med grøt nå. Han er rett over 6070 g og 63,5 cm. Han får mye pupp på dagtid, og har stort sett sovet natta gjennom fra han var ganske liten. Grunnen til at han henger litt etter på vekta er at han hadde noen uker med magetrøbbel i starten, knall grønn avføring og mye luft. Jeg kuttet ut mange matvarer men hovedproblemet var nok umoden tarm, har vi fått vite. Den gangen falt han litt under kurven og det var rett før vi skulle begynne med tillegg, men så kom han opp på kurven sin igjen. Han har vært litt ømfintlig på hva jeg har spist inntil ca 4 mnd, så jeg tenker at magen hans kanskje ikke er blant de sterkeste. Det taler imot å gi grøt før 6 mnd. Men så er han jo ganske liten da, og selv om han får mye pupp går han aldri høyere enn den nederste kurven. Skal være sagt at han er glad og fornøyd og kvikk. Vil gjerne høre hva dere mener.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du skriver at han har umoden tarm ville jeg ha ventet 2-3 uker til. Ville begynnt noen uker før 6 mnd og så gått veldig sakte frem (for eksempel øke med 1/2 ts grøtpulver hver dag). Så lenge han er glad og fornøyd og følger sin egen kurve tar han nok de andre igjen etter hvert om det er nødvendig. Jenta mi er 5780 og 63,8 cm (5 mnd) så hun ligger også på en av de nederste kurvene hun også. Vi har begynnt med grøt da hun var 4,5 mnd men det var mest fordi hun var så grinete og misfornøyd om kvelden siden jeg hadde for lite melk. Etter at hun begynnte med grøt må hun jobbe mer for å få ut det hun skal ha ut men er samtidig lettere å legge om kvelden siden hun faktisk blir mett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...