Gå til innhold

Kan man stole på testene fra billigtester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok en test før i dag der jeg først ikke fikk noen strek, så jeg tok en tur ut - da jeg kom hjem igjen fant jeg ut at jeg måtte se etter engang til, og da var det plutselig to streker.. Betyr dette at jeg er gravid, eller kan man ikke stole på disse? I følge babyverden.no skal jeg være ca 3 uker på vei i såfall... Men klarer ikke helt å tro på det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tre uker og seks dager stod det på babyverden.no - kan man egentlig få positiv test så tidlig? Sist testet jeg første gang etter 4 uker på overtid...

Skrevet

Etter 5-10 min skal du ikke se på testen, ta en ny du... med morgen urin.

Skrevet

mammaen til emilie...

Hadde du besøk av tanta i ventetiden? Før du fikk pos test mener jeg?

Skrevet

jeg hadde første dag med mens 30.juli...

Skrevet

Ja når du er 3+6 kan du få pos test=)

Men sist du varfire uker på overtid, hadde du mens i ventetiden eller var det ingen tegn av tanta i de hele tatt på 8 uker?

Skrevet

nei sist hadde eg ingen mens i den tiden, så eg visste egentlig at eg va gravid, men turte ikke ta test da for det passet egentlig veldig dårlig, så eg ventet lengst mulig... og er 9 mnd siden eg fødte, så litt vanskelig å huske tilbake... ( vet ikke helt om det var dette du mente...? )

Den billigtesten er tatt med morgenurin, og den ble positiv.. Etter hvor lenge den ble positiv vet jeg ikke da jeg egentlig hadde kastet den, men bare måtte se på den...

Skrevet

Joda, det var dette jeg mente=) Og takker for svar...=)

Jeg anbefaler deg å ta en ny en bare for å bekrefte, tilfelle den positiv streken kan ha kommet etter "tidsfristen" gikk ut...=)

Lykke til med test og du er nok gravid=)

Skrevet

Bare lurer på en ting til :) Hvor lenge etter at man har tatt testen skal det gå før man er sikker på at resultatet er rett?

Og tusen takk for svar.. Skal teste på ny i morgen tenker eg, om eg rekker det før jobb :)

Skrevet

Det sies at etter fem minutter skal man ikke se på testen (stole på den)

Den kan bli falsk positiv etter det...

Noen tester har limit på ti minutter.. men ta en ny test og les av resultatet senest fem minutter du=) Så er der nok et par streker til deg=)

Skrevet

ok takk takk... då skal eg se i morgen :) igjen, tusen takk for svar.

Skrevet

Ingen årsak.. gleder meg ril å høre resultatet=)

Masse lykke til enda en gang=)

Skrevet

Man kan stole på billigtestene om man ser resultatet etter 5 min. Nå er det slik at jeg har testa med mange billig EL tester og latt de ligge over en tida og disse blir bare svakere i strek og ikke sterkere. Men test deg i morgen tidlig du.

Skrevet

Jeg tok en test i dag, først var den ganske svak, men etter kanskje 4-6 min etterpå var den likesterk som kontrollstreken... Men har vanskelig for å tro det, er disse testene like bra som clearblue f.eks? Kanskje jeg skal ta en morgenurin med til legen eller på helsestasjoenen?

Kanskje jeg er GRAVID?? :)

Skrevet

Jeg sier gratulerer jeg. Jeg har nemlig fått ganske god erfaring med kritthvite graviditetstester fra billigtester, og har aldri fått antydning til strek noen gang. Så hadde det vært meg så hadde jeg vært sikker på at jeg var gravid. :-D

Skrevet

okei =) takk for at du fortalte meg det, da ble det straks litt lettere for meg og bli GLAD :D Får nå to tette, og det blir nok knall :) har som skrevet over tror jeg, en på ni mnd fra før, så blir ca 18 mndr mellom dem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...