Gå til innhold

Hvor lenge tar dere permisjon? 10 eller 12 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ferie du allerede har opparbeidet deg kommer i tillegg, uansett om du velger 54 eller 44 uker.

Husk at 44 uker betyr maks 35 ukers (8 måneders) permisjon med babyen for mor, da 3 av ukene bare kan taes før fødselen (dersom barnet blir født to uker før termin blir det bare 1 uke igjen før fødselen slik at den totale permisjonstiden blir 52 eller 42 uker), og 6 uker er forbeholdt far. Uten ferie blir barnet da bare 9 1/2 måned gammel når begge foreldrene er ferdige med permisjonen. Ikke så lett å skaffe barnepass til så små babyer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal ha 100% for jeg kommer ikke tilbake til min gamle jobb etter endt permisjon, endten blir jeg sykmeldt eller så går jeg over på uføretrygd det får tiden vise hva som skjer...

Skrevet

Hei:)

Tok et år (ca 12 md) med 80% lønn sist og kommer til å gjøre det denne gangen også. Passet meg best.

Skrevet

Jeg skal ha 10 måneders permisjon.

Dette fordi jeg venter en liten en i januar.

Det er liten sjans til å få barnehageplass i januar neste år, derfor skal jeg søke barnehageplass i august og heller ha poden hjemme de første månedene.

Skrevet

80% lønn, hadde 100% sist, men hun begynte ikke i b.hage før hun var 13 mnd (nå nettopp), men syns 100% lønn var for kort tid hjemme.

Skrevet

Ferie for 07 får du uansett, dvs hvis ikke du har avviklet deler av den. Når det gjelder ferie for den tiden man er i permisjon så avhenger det av arbeidsgiver. I det offentlige opparbeider man seg ferie når man har permisjon, men det er ikke tilfelle for alle, så sjekk det opp. Er man heldig har man hele 10 uker ferie å ta ut etter permisjonen :-)

Skrevet

til verdens beste julegave:)

jeg skal slutte i den jobben jeg er i nå,pgav at vi har flyttet /har nå 40 min hver vei til jobb) så jeg skal søke ny jobb etter permisjonen, i den kommunen vi har flyttet til nå:)

hvet ikke hvordan de andre som skal ha samme jobb etterpå gjør det

Skrevet

Ang. søknad om permisjon i 1,5 år.

Sist hadde jeg ikke bestemt meg for å ta et ekstra år før et stykke ut i permisjonen, så da søkte jeg om det noen mnd før den opprinnelige permisjonstiden var omme. Nå kommer jeg i hvertfall til å si i fra om det på forhånd, så får jeg høre med arb.giver hvordan de vil ha det. Regner med at det er greit for de å ha det formelle i orden når de skal søke etter vikar.

Reglene sier at du skal søke/gi beskjed i rimelig tid (arb.giver kan ikke nekte, men du forenkler jobben med å finne en stedfortreder ved å varsle noen måneder på forhånd).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...