Gå til innhold

Ikke lett med sjalu, bittre biomødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg har lest utallige innlegg her inne, må jeg si: Jeg er utrolig heldig som må forholde meg til en biomor jeg kommer greit overens med. Ser av mange innlegg at mor lager så mye krøll for nyfamilien at hun ødelegger den.

Alle problemene/utfordringene jeg har som stemor i hverdagen har med hvordan samboeren og jeg forholder oss til stebarna, og det er jo bare å ta et steg av gangen. (ja jeg føler ofte at jeg snakker til veggen og ikke kommer noen vei, men jeg kommer jo et lite steg nærmere et bedre samliv hver gang). Jeg snakker dessuten med en som ønsker at vi skal ha det godt og det er jo et mye bedre utgangspunkt.

Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, kanskje annet enn å sende en vennlig tanke til alle dere som har en bitter/sjalu/hevnlysten 3.person som går inn for å gjøre livet deres surt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veit du, den tanken har jeg også tenkt. jeg er også utrolig heldig i forhold til biomor, og vi er nok alle bevisste på at vi ikke skal forsure dette forholdet. Det betyr nok at hun har svelget noen kameler og det har vi også. (blandt annet vet vi at vi betaler for mye i barnebidrag, men vi tar heller den kostnaden, enn å starte en diskusjon)

Jeg skjønte ikke helt hvorfor dette var så viktig for mannen min i begynnelsen, men skjønner det nå: Livet som stemor er nok enklere for de som ikke har en mistroisk biomor i bilde. Vi har våre utfordringer vi også, men de blir som du sier mer overkommelig når vi alle jobber mot et felles mål.

Så vi får være takknemlig for at vi har en biomor som har barnet i fokus og ikke seg selv. Det samme har vi, og det ser hun.

Lise:)

Skrevet

Takk for det! :) Det er ikke alltid like lett, nei.. Du beskriver en situasjon, jeg har etterhvert blitt bedre kjent med enn hva jeg ønsker. En mor som virkelig går inn for å gjøre situasjonen vanskelig og forpeste forholdet mellom barnet og oss og om det betyr at ungen må dras inn i voksenkonflikten, så er det tilsynelatende verdt det.. Det er nemlig ikke måten på hva vi har fått høre fra mor via 5-åringen; mas om penger, personbeskrivelser av oss (veldig sannferdige og riktige klart!), beskjed om at jeg kan flytte ut, o.s.v, o.s.v... Desverre. Og klart at barnet blir ulykkelig av det og, h*n må jo bo sammen med sånne slemme mennesker som oss(!).

Jeg må samtidig si for min del at jeg er så heldig at jeg har en fantastisk mann som tar ansvar for sitt barn og som stiller opp for meg også, så vi får ting til å gå og jeg har ingen intensjoner om å forlate han pga hans eks! Fordi det er jo egentlig det som skjer i mange tilfeller hvor far og stemor går fra hverandre. Det er ikke barna som ødelegger forholdet, men mor med sin oppførsel. Først går mor inn for å sabotere forholdet mellom barn og far/stemor og hvis hun lykkes i det, blir det fort ganske dårlig stemning i nyfamilien når barna er der og det på sikt ødelegger forholdet mellom far og stemor. Vi er i en slik situasjon og det er til tider veldig slitsomt når barnet er hos oss, fordi h*n har så negative holdninger mot oss (pga alt mor har sagt), men vi klarer oss allikevel.. Og det kan jo hende at barnet etterhvert begynner å skjønne at tingene mor sier om oss stemmer ikke.. Kan man ihvertfall håpe ;)

Helene

Skrevet

Uffameg

Jeg får så vondt av disse stakkars barna. Ikke bare kommer de fra en splittet familie, men i tillegg så sliter de med at deres mor sabboterer for dem etterpå også. Fatter ikke at mødrene tar risikoen med at det kan resultere i at barna deres tar avstand fra dem når de vokser til, og forstår hva moren har gjort mot dem.

Så lenge far og stemor vet med seg selv hvordan virkeligheten er, og de sitter med god samvittighet, så kommer det en dag da disse barna innser at mor ikke er uskyldig.

Skrevet

Og jeg er utrolig heldig som har en så hyggelig stemor til barnet mitt. Stoler helt og holdent på henne. Vi har en god tone (kjente henne før hun ble sammen med eksen min) og vi tar gjerne en kaffe sammen.

Jeg er forresten en grei biomor også. Håper jeg..... Man kan jo aldri vite etter å ha lest en del innlegg her inne. He he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...