Gå til innhold

Vera kom 7 uker før termin 24.7.


Julie83

Anbefalte innlegg

Hei! Synes det har vært så spennende å lese fødselshistorier, så tenkte jeg kunne legge ut min egen. ganske dramatisk egentlig, men med en lykkelig slutt(så slipper dere lure lenger på det:) Vi skulle på en kontroll på Ullevål 24.7. fordi blodtrykket mitt hadde steget de siste par ukene. Ellers følte jeg meg i finfin form! Blodtrykket var fremdeles høyt, og resultatet fra blodprøver tatt uka før trodde hun tydet på svangerskapsforgiftning. Første dårlige nyhet... Hun tok en ultralyd og fikk et alvorlig uttrykk i ansiktet. Hun var visst veldig lita for navlestrengen(el. morkaka) gjorde visst ikke sitt. Hun sa at "denne babyen har det ikke bra, hun må ut!", og gikk og hentet overlegen(som hadde sendt oss hjem etter kontroll noen dager før uten å vente på resultat fra blodprøve eller sjekket gjennomstrømningen i navlestrengen, selv om han mente hun var liten, og blodtrykket mitt farlig høyt!) Han fikk også et bekymret uttrykk i ansiktet, og sa at det så ut til at vi ble foreldre fortere enn forventet. En tlf opp på føden og der lå jeg og venta på å få satt kateter som forberedelse til keisersnitt en time senere. På dette tidspunktet hadde jeg allerede sørget over barnet jeg trodde vi kom til å miste, eller var alvorlig sykt, og halvveis funnet meg i at vi fikk legge situasjonen i andre hender, og ta det som det kom. Et par timer senere var operasjonen over, og jeg husker bare at invollene fikk seg en skikkelig omgang, og jeg lå å spydde på tom mage+at jeg ikke merket at de hadde tatt ut jenta mi før de holdt på å sy igjen. Det tok visst litt tid før de fikk liv i den lille, men da gikk det visst bra med henne, ikke at jeg klarte å tro på det, selv om mannen min konstanterte at ja, hun lever og ser fin ut. Bitte liten(1280g/41cm.), men fin. Fikk ikke sett henne selv før 2. dagen etter operasjonen, noe som var helt grusomt. Ja også videre...senere opererasjonsdagen var pulsen ekstremt høy(sånn at det pep i apparatene når jeg drakk vann.) Urinen ble igjen i kroppen, jeg hovnet opp, og drenet i magen var uten friskt blod. Da tok de en ultralyd av meg og oppdaget blødninger, og bestemte seg for å reoperere samme kveld. 2og en halv time senere våknet jeg fra narkose fullstendig i ørska, og blødningen var visst stoppet. Dette blir langt ser jeg! Snart ferdig:) Hadde i alle fall fått svangerskapsforgiftning av den alvorlig typen(HELLP), og det gjør bl.a. at blødninger vanskeligere lar seg stoppe. Jeg var så lite tilstede under hele hendelsen, og det var først etter et par uker jeg husket hva som hadde skjedd. Det ble litt over 4 uker på sykehuset/hotellet før vi for noen dager siden fikk ta med oss lille Vera hjem. Hun lå i kuvøse og etterpå på vokserommet for å bli stor. Alt var og er helt stabilt, og jeg takker Gud (og alle leger og pleiere:)for at hun er her i dag(og jeg også:) Nå ligger hun på brystet mitt og snorker og er så skjønn. Deilig å være mamma!! Sikkert et langt og rotete innlegg for jeg er helt fjern i dag, men håper det er noe å lese på. Lykke til alle sammen og gled dere over alt det gode!! :)

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så masse med jenta! Godt å høre at alt har gått fint til slutt med dere begge for det er det viktigste! Kose dere masse med lille Vera!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jenta, Julie!!

 

Bra å høre at alt gikk bra med både deg og Vera.. Dere får komme dere helt til hektene begge to, og bare nyte tiden sammen fremover..

 

Fint at du delte historien din emd oss!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for at du delte erfaringene dine med oss! Veldig godt å høre at alt gikk bra til slutt.

 

Gratulerer så mye med lille Vera og håper at du er kommet deg i form igjen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...