Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hva kjente dere (hvordan føltes det) ? Hvor langt er dere på vei, og er det deres første barn eller ikke?
Baby nr3 ombord Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Jeg er 20 uker eksakt idag og kjenner bra med liv hver dag. Igår kjente jeg det første kraftige sparket på utsiden av magen! Kjempe stilig!! Har vel ikke kjent liv i mer enn ei og ei halv uke.
Topp 10. Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Kjente første gangen imin uke 15, men var da ikke sikker på hva jeg kjente!! Kjennes ut som småe dult... bobler som kommer opp til vannoverflaten! Og det kom en gang i blant. Kan forvekles med luft i magen... men samtidig så føler du det ikke er det:) hehehe, snedig formulering! Er inn i min 19 uke på mandagen og nå er dultene kraftigere og jeg er ikke i tvil om at det er baby:) Og det skjer flere ganger daglig og flere dult på en gang! Blitt sterk baby nå Det er mitt første barn!!
Sunniva78 har to små Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Jeg kjente de første kriblingene da jeg var 15+0. Det var som en sommerfugl som blafret inne magen. Siste uken har jeg kjent små dunk, og i går kunne jeg se det utenpå magen!!! Er 17+4 i dag. Sambo var også heldig og fikk kjenne et lite spark på fredag:-) Enda kjenner kjenner jeg kun liv når jeg er i ro, og mest på kvelden. Det er vår første som er på vei:-)
Lukkelukken og bebibror Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Jeg er 20+6 i dag, og har kjent babyen sparke siden jeg var 16 uker. Jeg har ikke kjent noe til disse "luftbobolene og fiskehalen", det kjennes rett og slett ut som et spark innenfra! Deilig følelse daaaa
mrss83 Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 17+6 i dag... ikke kjent noe ennå, tror jeg. Vet liksom ikke jeg, men det er jo litt mage å sparke på for den stakkars lille...
Gjest Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Jeg er tredjegangs og kjente de første sparkene i uke 14. Så tidlig er det selvfølgelig ikke snakk om regelmessige spark, men nå i uke 17, kjenner jeg regelmessige spark hver dag!
mor.monsen Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Jeg er 12+0 å kan kjenne noe som kan minne om en pendel inni magen når jeg ligger på rygg og slapper helt av. . Veldig svakt... Tror det er babyen. Har i hvertfall ikke kjent sånn før.
twoboys & a girl Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 Når jeg kjente det har jeg ikke skrevet ned fordi jeg var usikker på om jeg virkelig kjente det så tidlig. Sambo kjente han sparke da jeg var 13+5. Kjent liv hver dag siden:o) Annengangs.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 Jeg kjenner min lille tass hver eneste dag - massevis Nå er jeg 20+1, men kjente det første gang da jeg var ca 17 uker. Kjentes ut som leamus på innsiden av magen først, men allerede dagen etter var sparkene mye hardere, så det ikke var tvil. Er mitt første lille gull
Astrid21 Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Er 23 uker og har begynt å merke det først nå..Skikkelig med liv=)
Maria-B Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Kjente først i uke 14, var ikke sikker før noen uker senere på at det virkelig var babyn. Har kjent babyn hver dag i noen uker nå, er 25+3. Kan også kjenne og se sparka på magen Første barn.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Jeg er 16 + 5 og kjente de første skikkelige sparkene i går kveld. Da kunne jeg kjenne sparkene utenpå magen. Tidligere har det kun vært noe aktivitet som er vanskelig å plassere med en gang. Men siden dette er mitt andre svangerskap, så visst jeg alikvel straks hvilke bevegelser det var snakk om.
Gjest Lenchen Skrevet 26. august 2007 #15 Skrevet 26. august 2007 Jeg har kjent liv siden uke 16, er i uke 17 nå. 2.gangs gravid jeg. Kjennes ut som om noe streifer forsiktig forbi inne i livmoren. Kjenner det helst når jeg ligger i sengen på ryggen, eller rett etter at jeg har spist. Første gang jeg var gravid kjente jeg det ikke før i uke 21. Eller jeg hadde kjent det før, men forstod ikke helt hva det var før i den uken
Erisa* Skrevet 26. august 2007 #16 Skrevet 26. august 2007 Jeg er førstegangs, og kjente spark første gangen når jeg var 16+1. Kjentes ut som et lite "dult" i magen fra innsiden. Kjenner spark daglig nå, spesielt om morgenen når jeg sitter på forelesning. Det er litt festlig, og ganske distraherende:) Er 19+2 nå.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #17 Skrevet 26. august 2007 Kjent liv siden jeg var 21+3, er i dag 24+1,kan hende jeg har kjent det tidligere men ikke skjønt at det var spark, er førstegangs
T**** mamma:) Skrevet 26. august 2007 #18 Skrevet 26. august 2007 Jeg er også førstegangs, og kjente det første tydelige sparket i uke 17.. så gikk det ei hel uke før jeg kjente noe igjen.. nå er jeg i slutten av uke nitten og har kjent tydelige spark flere ganger til dagen i 4 dager:D I dag kjente jeg et lite dult utenpå magen også! Er så spennende!!
Bohema77 Skrevet 26. august 2007 #19 Skrevet 26. august 2007 Jeg er nå 18 +6 og har kjent babyliv i 3 uker nå. Jeg kjente det førtse gang på 15 +3, ikke spark men jeg kjenner at babyen roterer. Den snurrer rundt, siste uka kjenner jeg det flere ganger om dagen, men kjenner det lettest om morgenen. Da ofte som en liten kul som varer i ca 10 sekunder mens den snur seg der inne. Det er så rart... Kjente små spark for 3 dager siden, men kjent lite av det etter det- men det kommer vel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå