Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Vi setter dette på kontoen til babyen vår. Det kommer jo til å bli en del penger etterhvert. Dere andre som setter pengene på konto.. Bruker dere disse til f. eks. ny vogn, klær, sykkel når den tid kommer, osv.? Jeg har litt delte meninger om det.. Jeg syns egentlig det er greit at ungen er med på å betale en sykkel (deler av den), når den tid kommer. Eller at h*n kjøper noe den ønsker seg.. De som har gitt penger har jo gitt dette til barnet, slik at det kan gå til noe det trenger eller ønsker seg.. På en annen side så skulle jeg gjerne ha spart opp alle pengene h*n fikk.. Men syns jo det blir litt feil egentlig også.. Hm. Hva mener dere om dette?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Vi setter også disse pengene på en egen konto til jenta vår. Foreløpig så har vi bare spart disse pengen, og kommer til å prøve på det også. Men kan hende vi bruker litt til sykkel, ski etc til henne når hun blir litt større, har liksom ikke tenkte sååå langt enda. Men nå sparer vi både på konto og på fond (jeg setter inn en liten sum hver måned og halvparten av dette blir trukket videre inn på fond vi har opprettet). Pengene på fond hadde vi tenkt hun skulle bruke på leilighet, bil og sånne "store" ting når hun blir eldre. Bursdagspenger og andre penger hun får i gave synes jeg hun kan få lov til å velge litt mer selv når hun blir større. Det er jo tross alt penger hun har fått og da synes jeg hun kan få et ord med i laget
<3 + <3 + ? Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Vi sparer penger på egen konto til han. De rører vi ikke før han blir 18. Penger som han får i gave synes jeg godt man kan kjøpe noe for. Noe som ungen ønsker seg. Det er jo ment som en gave der og da, så da kan man godt bruke dem. Hvis ikke vedkommende som gir gaven ber om at pengene skal spares.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Vi har det også på samme måte. Vi setter over en sum i mnd. og halvparten går i fond. Bursdagspenger osv. går på den vanlige kontoen. Ja, bursdagspenger og slikt er jo ment for at dem skal få kjøpe noe dem trenger, eller ønsker seg.. De får jo dette i stede for gaver..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå