Gå til innhold

da er vi gått fra 3 til 4:) Det gikk fort...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag 22.aug våkna jeg opp klokka sju, og et lite kvarter etterpå gikk plutselig vannet, 6 dager før termin. Helt sjokka sto jeg på badegulvet å ropte på mannen, han måtte komme med et håndkle.

Ringte føden,men siden jeg ikke hadde noen form for harde rier, bare litt vondt i ryggen, så trengte jeg ikke komme inn før klokka 12 til kontroll siden det var vannavgang. Vi har 90min kjøring til føden.

Mannen kjørte storebror i bhg,og da hadde jeg det helt fint, men når han kom tilbake et kvarter etterpå drev jeg å pusta og peste rundt i stua, så vi fant ut det bare va å komme seg avgårde, cirka 5-6 min mellom hver tak, men de varte omkring et halvt min. Ringte føden å sa at vi va på vei...

Vel fremme, etter en j....lang kjøretur ble jeg lagt med ctg-en,lå det omkring en time, tak hele tiden, men de var ikke så vond. Fikk beskjed om å gå å få oss litt mat og spasere rundt litt, men komme igjen om en time. Og mens jeg satt med en vond baguett, så begynte riene å hagle over meg, vondt nesten hele tiden, klarte ikke sitte og ikke stå, faktisk best å gå igjennom de.

Opp på fødene igjen kl 13, og når jeg ble lagt på ctg-en igjne hadde jeg to min mellom riene og nå varte de i over et min. Ble skrevt inn og fikk komme inn på et venterom. Fikk en prekestol som jeg hang over hele tiden. var utrolig sliten, men det va så vondt å ligge i sena, men det eneste jeg ønsket var en liten pause mellom riene slik at jeg fikk sove,bare bitte litt.... men den gang ei. De slo til med to min i mellom og nå varte de i 1oghalvt min-2min,og jeg fikk ingen kjennetegn på at de kom, de bare slo hardt til.

Halv fire kom en j.student å sjekka meg, men hadde bare to cm åpning, og da ble hele motet tatt fra meg. Sku jeg virkelig ha det vondt i flere døgn???? Og ingen smertelindring enda heller fikk jeg, bare bskjed om å stå i dusjen...men det hjalp ikke.

Halv 5 kom det ei erfaren og herlig jordmor for å sjekke meg,men hun fikk bare inn en finger, så det var ikke to cm engang, jeg ble helt fortvila.

men hun sa at det likevel kom til å gå fort pga det var så tynn hinne der inne, så de sku flytte meg over til fødestua, så kunne jeg få lystgassen og fentanyl. Jeg ( og mannen ) takket gudene for det...

Men jeg følte etter en liten stund at lystgassen ikke funka noe særlig, men det trodde ikke ei jordmor ( som bare va innom), hun mente den funka, for jeg hadde jo ikke åpning engang. men jeg fikk blåst henne krafig av, hun fikk kraftig bekjed om at jeg hadde j.... vondt, og de var nødt til å sjekke meg snart, for nå måtte jeg få epudiralen. Men hun bare lo av meg, og sa det var nok lenge igjen, men hun skulle hente "min" jordmor. Og hun kom inn, sjekka meg og der hadde jeg 7 cm åpning. Skal si det ble liv og røre på stua....he he. De gav meg noe fentanyl, det var som å komme til himmelen, også skulle de ringe på anistislegen, men hun så skulle hun sjekke meg igjen,omkring ti min etter, og da hadde jeg 9cm, og der røk eputiralen for meg...

Nå kunne jeg presse, og når klokka va 18.35 måtte jeg presse, og etter 5 press og 13 min så kom vår nydelig lille prins til verden. Han veide 3160g og var 49 cm lang og 36 rundt hode.

Så jeg brukte 11 timer ifra vannavgang til vi ble 2barnsforeldre.

Han er helt nydelig, og vldig lik sin bror, både i utseende og presonlighet. Sover og suger pupp til vår store glede;)

Kom hjem på fredag, og bare koser oss, bortsett fra at jeg er en smule handikappet pga jeg fikk en god smell i halebeinet mens jeg pressa, og stingene jeg har mellom beina.

Så til alle dere som ikke er ferdig enda....alt strevet er verdt det;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så mye som 2-barnsmor! høres ut som en grei fødsel det der... sikkert vondt men smerten går vel over til slutt =) kos dere masse!

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille prinsen! ;o)

Kose dere masse videre.

Gleder meg til det er min tur nå...og jeg får hilse på min lille prins :o)

Skrevet

Gratulerer sååå mye!!

Håper virkelig at formen din kommer seg fort!!

Kos dere og lykke til videre!!

*klem*

Skrevet

GRATULERER MASSE MED GUTTEN!!

Det gikk jammen fort ja:-)

Kos dere og nyt tiden alle sammen.

Skrevet

Grattis!!! Hva mener du med smell i halebeinet? Ble bekymra jeg nå....

Skjønner godt at du ble irritert når de ikke trodde på deg om smertene og plutselig hadde 7 cm-åpning. Det samme skjedde meg (fra 0 cm til ----forseint å få epedrual.....da ble jeg bitter).....

Håper det er bra med dere. kos dere masse,... :)

Skrevet

gratulerer masse:)

kos deg med den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...