Gjest Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hvordan kjennes dette ut? tror kanskje det er det som "gjør vondt" her... eller, er ikke vondt, men lii ubehagelig... kjennes ut som om det presser nedover der, er litt sånn tungt og ømt i skjeden på en måte... hvorfor skjer dette? er det hodet som går lenger ned eller hva er det? hehe sikkert dumt spørsmål men lurer man så lurer man=)
Leona* Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Har du hatt kynnere...? Jeg trodde ikke jeg hadde hatt det. Men jeg følte ofte mot slutten at det ble et press nederst i magen. Trodde det var ungen som spente beina og presset seg nedover. Men da jeg kom på sykehuset og de satte på sånne måleinstrumenter, så fikk jeg vite at dette var kynnere.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 a har hatt kynnere og dette er noe helt annet. jeg kjenner det liksom inni skjeden, og ikke i magen. er en sånn tung følelse liksom, akkurat som om det er noe som presser på inni skjeden... må vel være nedpress det vel? men hva betyr det? hodet fester seg eller hur? hihi=)
snella snella, aug05 og sept07 Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 nedpress er når tyngden mot bekkenbunnsmuskulaturen blir kraftig. kan oppleves som "ungen er på vei ut"-følelse. dårlig/utrent bekkenbunnsmuskulatur vil gi denne følelsen. ofte oppleves dette i forbindelse med bekkenløsning, eller andre bekkenplager. kan føles slik du beskriver det... selvsagt vil det komme mot slutten av svangerskapet, når tyngden og mot bekkenbunnen "tar av". dersom barnet er på vei ned i fødselskanalen vil jeg absolutt si du opplever nedpress, ja!
Gjest Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 takk for svar =) er nok det jeg opplever da. har bekkenløsning og er på slutten av svangerskapet så er nok det da =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå