mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 snill og grei og gråter nesten aldri. Det er jo sant,men som jeg har sagt mange ganger. Alle barn er vel snille og greie og vist et barn er trygt,ikke har vondt,er mett og tørr,da skal det vel ikke gråte? Jeg forstår ikke slike utsagn jeg.
MartinFelipe07 Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Må nok si meg enig i det du sier. Martin gråter nesten aldri,er glad hele tiden og smiler nesten alltid. Vil jo ikke skryte,men jeg mener det samme som deg. Om han er glad og fornøyd,så griner han ikke.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 *kremt*.. Barn har da forskjellige personligheter akkurat som voksne.. Noen barn er mer "sinna" (feil ord, men vet ikke hva jeg skal bruke) enn andre. Noen har adhd f. eks. De har de jo bra, men de gråter fordet.. De kan da ha en dårlig dag de også? Slik du skriver det så virker det som om hvis barnet gråter uten en grunn, så har det det ikke bra..? Å det blir vel litt feil og dømmende og si? Jeg er voksen, jeg kan også gråte uten en grunn til tider.. Tenk deg litt om før du snakker da..
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Min er det samme...men kan gråte hvis han ikke får det som han vil, eller hvis jeg må "grave ut" sand fra sandkassen av munnen hans. Det liker han ikke. Putter det meste i munnen...og av og til må mamma gå hardt til verks for få ut det han stapper i munn. Det liker han ikke!!! Men mett, tørr, passe klær, ikke for varm, trygg m.v....det er han. OG viljesterk. Babyer kommuniserer med gråt...sånn er det bare!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2007 Helt enig med det dere skriver,men gråter et barn fordi det er sint,har det en grunn til å være sint. F,eks som den ene anonyme skriver,at en tar ting ut av munnen, eller de ikke får lov til å ta glasset som står på bordet,men da har det en grunn. Det jeg ville ha frem er at om en unge skriker,fordi det er har vondt,eller er sint,så er det barnet like snilt som et barn som ikke skriker. Alle barn er da snille,finnes ikke slemme barn,i alle fall ikke så små barn,det er liksom det jeg vil frem til.
<3 + <3 + ? Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Det er jo forskjell på gråten og da. Jeg vil si at min gutt gråter lite, men han sutrer en del. Hvis han mister en leke eller noe annet som ikke går slik han har tenkt. Nå om dagen sutrer han mye fordi han ikke får tak i ting som ligger litt foran han...skulle nok ønske han kunne krabbe. Er også en del trøtt (VELDIG vanskelig for å sove på dagtid). Men litt lyd må de da få lov å lage!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Min jente er mett, tørr, trygg, høyt elsket m.v.....men kan bli fryktelig SINT hvis tingene ikke går fort nok for henne, eller hvis storebror tar noe fra henne. Da kan hun skrike. Men ikke noe galt med henne for det, vel??? Er poenget til HI at jeg skal være bekymret??
jordbærsjokolade Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Hmm, mitt barn gråter ganske mye. Hun er alltid mett, tør, ren og jeg vil da tro at hun er trygg også..Ikke tror jeg hun har vondt noen steder heller. Barn gråter rett og slett, det ligger i deres natur og er deres måte å komunisere med omverdnen på
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 ok...nå så jeg poenget ditt, HI....trodde du mente det var noe galt med babyer som skrek.
Jeg vil hete anonym!!! Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 Nabojenta gråt MYE......foreldrene skjønte ikke noe. Da jeg hintet om at fleezedress, strømpebukse og langermet body under dyne i 20 grader var MYE..sluttet jenta å gråte.....hehe...og jeg ble dagens helt?
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2007 Det er fint at folk kan si i fra når de ser ting,så kan en prøve det ut og se om det hjelper.Det er ikke alltid en ser ting selv og da er det godt å få råd. Kan tenke meg at de var takknemlige ja.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Min pjokk er veldig fornøyd når vi er hjemme han, men er litt mer utrygg ute i den store verden. Så da gir han litt mer lyd fra seg, selv om han er ren, tørr, mett og hos mammaen sin. Men han er da snill uansett ja
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Skulle ikke du finne deg et annet forum å plage???
Nr-3-i-Magen Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Hvis de er glade og fornøyde så gråter de jo selvfølgelig ikke, men de kan jo være trygge, mette, tørre, ikke ha det vondt og likevel ikke være glade og fornøyde. Hvis de vil ta noe de ikke får, stå istedenfor sitte etc. etc. Men jeg er enig i at ingen barn er slemme. Syns det er teit når folk spør om snuppa er snill... Selvfølgelig er ho det! Men ho er bestemt, og gråter når ho ikke får det som ho vil.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #16 Skrevet 26. august 2007 Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Men jeg tror ikke de som er sier at babyen din er snill fordi den ikke gråter, ville kalt den slem om den gråt. Da er det heller mangel på ord som gjør at folk bruker akkurat det ordet. Hvilket annet ord skal man bruke liksom? Bruker noen det ordet, så vil det ikke dermed si at de mener det stikk motsatte om babyen griner. Akkurat det samme som når folk sier "stakar liten" fordi babyen skal sove, eller de som sier det fordi den er lite (!) (noen som gjør det ja). Tror nok ikke de syns synd på babyen i den forstand, som jeg legger i ordet stakar.. Vi får stadig høre av noen i familien "babyen deres har det godt!". Skulle bare mangle syns nå jeg da. En baby som ikke har valgt og komme til verden SKAL ha det godt. Men kan man bare ikke ta til seg det folk sier? Ikke begynne og tenke på hva det motsatte ville vært? Tror nok de bare mener det godt.. Dumt at man må analysere aboslutt alt folk sier..
Gjest Skrevet 26. august 2007 #17 Skrevet 26. august 2007 du sier noe dær ja, gutten min gråter nesten aldri, kun om han er veldig sulten og det tar litt tid å gjøre klar flaska feks... om ett barn gråter et det for at han trenger noe... eller har vondt da.. og alle babyer er jo snille forsåvidt, en baby er ikke slem fordi om han gråter, han kan ikke råd for det...
Gjest Skrevet 26. august 2007 #18 Skrevet 26. august 2007 Til HI. Måten du utrykker deg på kan få mange til å bli provosert og litt lei seg. De mest omsorgsfulle foreldre kan ha barn som skriker selv om de er både trygge, tørre og mette. Barn har ulik personlighet og de kommuniserer med skrik. Mitt barn er inne i en periode som hun er veldig sutrete og ikke vil ligge 5 min. alene. Jeg antar at grunnen til dette er at hun holder på å lære seg å krabbe, og ikke får det helt til enda. Barn har det med å bli litt irritable i perioder der de holder på å lære seg noe nytt.
~~¤April baby¤~~ Skrevet 26. august 2007 #19 Skrevet 26. august 2007 Merkelig hvor HI får gjenomgå?? Hun mener da vel ikke å provosere folk bare fordi hun skriver det hun gjør. Hun mener da vel ikke at det er noe feil på barn som skriker! Hvis folk lar seg provosere av det? Ja da vet ikke jeg. Det var en på joben som spurte om gutten min var snill på natten? Nei,sa jeg,han er mye våken,men han er jo snill fordi.. ble noen provosert nå eller??
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #20 Skrevet 26. august 2007 Gadd ikke lese alle svarene her jeg,men nå må vi huske at gråt er barnets språk så selv om alt er i orden med barnet kan det gråte uten at det er noe spesielt i veien. Forskjellig temperament vet dere;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå