Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Nå trenger jeg litt råd her, fra erfarne ammere/ammehjelpere... Det blir nok et langt innlegg... Gutten er 2 mnd. Vi hadde såvidt begynt å komme inn i en slags rutine, der han sovnet ca 20-21 om kvelden, og så våknet for mat enten i 5 tiden, eller i 2 og 5 tiden. Kjempedeilig ! På dagen går/gikk det ca 2- 2.5 -3 timer mellom hvert måltid. Men nå våkner han tidligere og tidligere for hver kveld. Begynte å våkne i 01 tiden, så 24 tiden, så 23 tiden i går. Og da er det våkning hver 2-3 time resten av natta. Han spiser endel mat, men han vil og kose merker jeg. Ligge inntill mamma'n sin. Blir sliten av all den uabrutte søvnen. Har ei på 3 som jeg må opp med om morgenen, legge om kvelden (er i bhg om dagen). Huset må ryddes. Middag lages, tøy vaskes osv. Mannen i huset reiser med jobben, så han er ofte borte og har lange dager på jobb. Han tar seg mye av jenta når han er hjemme. :-) Men hva kan jeg gjøre for å få gutten til å sove litt lenger økter om natta, slik at jeg får en anelse overskudd ? På nettene nå har jeg mest lyst å gi opp hele ammingen, gi han flaske, fordi jeg føler da at da kan jeg få avlastning i den tiden han får mat (ved at mannen og andre da også kan mate gutten...) Jeg innbiller meg at han kanskje vil sove lengre økter om natta osv. På den annen side så føler jeg det litt som er lite "nederlag" hvis jeg ikke får dette til, ammepresset er stort ! Sleit såpass med jenta, og blei glad når det gikk bedre med gutten nå. Men han skal ha så mye mat ! Føler meg egoistisk som ikke kan "ofre" nattesøvnen en periode, slik at gutten får det beste, morsmelken, men føler at jeg snart stanger huet i veggen... Kan en flaske mme på natten, første gang han våkner være et alternativ ? Vann på flaske ? Er han bare litt tørst ? Noen forslag ? Kan nevne at samsoving er ikke aktuelt, da sover jeg ikke et sekund selv. Jeg kan heller ikke sove om dagen når han sover. Av en eller annen grunn får jeg ikke sove til natten hvsi jeg sover om dagen. Selv om det bare er snakk om 30 minutter. Bare det at jeg sover til 10 om formiddagen "ødlegger" nattesøvnen for meg, selv om jeg er aldri så sliten... Ville bare nevne det, så dere vet at det ikke er alternativer jeg kan bruke.. :-) Men andre råd taes i mot med stor takk !
Gjest Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Er det mulig å få i han mer pupp på kvelden da? Spiser han hvis du legger han til nårsomhelst, eller vil han bare ha når han er sulten og bestemmer selv. For om du får i han mer, så kan det kanskje hjelpe litt at han er proppmett når han legges?
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Det er ikke sikkert at han kommer til å sove lenger dersom han får flaske på natta, det funket ikke her i gården. Hun sov litt lengre før hun våknet første gangen når hun fikk flaske med mme på kvelden før hun la seg. Men så var det masse pupp resten av natta...... Vi samsov men det går jo ikke for deg. ;-) Du kan prøve med vann for å se om han er tørst også eller om det er bare kosen som må til. Jeg er ingen ekspert, men de sier jo at får de masse mat på dagen så hjelper dette på nattesøvnen også. Hva med å legge han på eget rom? Litt tidlig kanskje men kan jo være verdt et forsøk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå