Gå til innhold

Hva er din mening? Ang. bleieslutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min som akkurat har blitt tre år holder på med bleieslutt. Hun er ikke så flink til å si ifra når hun må tisse,men sier alltid i fra når hun må bæsje. Det har hun gjort ganske lenge nå. Vi er kommet til det stadiet da hun ikke vil ha på bleie nå,veldig bra det altså,men det er jo ofte det kommer noen dråper i trusa før hun skynder seg på do.(merker litt for sent at hun må tisse). Derfor tenkte jeg at jeg kanskje skulle ha på et truseinnlegg slik at det ikke blir vått så ofte,spesielt når vi skal bort slik som i dag. Hadde dere gjort dette? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort og syns det høres ganske rart ut også for å være helt ærlig. Bleieslutt er en prosess som kan ta tid. Jeg tror hun etterhvert vil føle ubehag ved å være våt og vende seg til å si fra litt før det er akkurat krise. Kanskje dere og evt barnehagepersonalet kan være litt mer på når det ser ut til at hun må tisse? "Mase" litt liksom.

Skrevet

Har du ei potte?

Belønn ho me klistremerke for hver gang ho tisse på den..

Det funka kjempe flott på mi :o)

Men enig me Rosalille, høres rart ut..

Ho vil merke at det e ekkelt etterhvert å gå å skvette i trusa..

Skrevet

Viu har nettopp klart å fått vår 3 åring til å slutte med bleie både på dagen og natta. De første dagene passet jeg på å minne han om å¨gå på do hver 2-3. time og rett etter måltidene. Eterhvert begynte han å nekte å si at han ikke ville tisse når jeg maste, så etter noen dager gikk det kjempefint og han løper nå selv på do når han kjenner at han må uten at vi må mase...

Han har vært kjempeflink :)

Truseinnlegg? Nei da trur jeg heller at jeg ville satset på bleie, for det syns jeg ikke blir rett.

Skrevet

Kjempefint med svar! Mange tanker som svirrer rundt i hodet mitt for tiden,og da er det jo veldig ålreit å bare spørre! Vi belønner henne med klistremerker så det har hun fått en pen liten samling av. Poenget mitt var vel å minske truse-skift ettersom det kommer en liten skvett i trusa før hun rekker på do...for hun ville jo uansett merke at hun tisset selv om hun hadde truseinnlegg tenkte jeg...men men skjønner nå at det virker litt teit...hehe...får heller bare vaske litt ekstra-ikke noe problem det ihvertfalll!

Skrevet

3 åringer bruker bleier og ikke truseinnlegg, jeg syns det blir helt feil. Enten så går hun med truser og dere skifter på henne så ofte det trengs til hun har full kontroll, eller så har dere bleier på henne fordi hun trenger det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...