Gå til innhold

Gulping


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Junior har ikke gulpet spesielt mye, men de siste dagene har det kommet opp store mengder lang tid etter han har spist.

Noen som vet hva som kan være grunnen til at han plutselig har begynt å gulpe mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ei jente som er født i april 2007, og har akkurat det samme problemet som du. Det blir mye skifting av klær i løpet av en dag. Hvorfor denne gulpinga er blitt så veldig i det siste, og til og med lenge etter at hun har fått mat vet jeg ikke. Håper noen har noen gode råd å komme med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det komme av ting vi spiser tror du?

Ønsker ikke å være grunnen til at han skal slite med all gulpingen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis det samme heR; sleng på endel sikling og ønske om å gnage på hender og leker he he! Kan det være tannebisser på vei mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulping er jo at den lukkemekanismen ikke lukker seg ordentlig så litt melk med spytt kommer opp igjen. Mange tror at gulping er all maten til ungen som kommer opp, men det er altså ikke det, det er 95% spytt.

De gangene jeg har prøvd å gi mme til chanita har hun gulpet enormt, selvom hun ikke spiser mye ( hun klarer ikke å suge fra flaska) så det lille hun får i seg kommer rett opp igjen.

Kan det være at dere har prøvd å gi de noe annet enn mm?

Men som sagt så er gulping = åpen lukkemekanisme.

etter hva jeg har hørt fra leger og lest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Leste i går at gulping kan komme av at vi gir barna melk fra begge brystene. Det vil si at barnet egentlig ikke er helt ferdig med det ene brystet, så det har fått med seg all den feteste melka. Isteden gir vi videre på det andre brystet. Barnet får da i seg en større melkemengde, men den metter ikke like godt. Dette kan føre til økt gulping!!! Jeg prøver nå å gi bare på et bryst, og gulpingen er ihvertfall blitt bedre. Det er kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja utrolig pussig at gulpe kan komme leeeeeeeeeeenge etter måltidet!

Noen ganger virker det nesten som oppkast! MYE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...