Gå til innhold

Still going strong og nye bekymringer


underlig

Anbefalte innlegg

 

Uke 9 i følge BIM. Hadde litt brunaktig utflod rundt uke 7. Sover utrolig mye (utslitt hele tiden), er småkvalm kontinuerlig (men kaster ikke opp)og har en luftproduksjon av en annen verden. Men det viktigeste: Jeg er fortsatt gravid. Håpet begynner å våkne og vi teller timer og dager frem til uke 12 - når vi skal begynne å tro på ordentlig.

 

Andre spørsmål begynner å melde seg. Vi har mistet 2 ganger og vet godt at de fleste MA og SA skyldes mutasjoner som er uforenelig med liv. I tilegg fyller jeg 37 hvert øyeblikk og mannen min har en tremenning med Downs. Vi har bestillt tidlig UL privat og er sikre på at vi får fosterdiagnostikk om vi insisterer - men riskoen for å fremprovosere abort er større en sannsynligheten for et kromosonavvik... hvordan tar man stilling til et slikt spørsmål? Risikere en graviditet vi har ventet 4 år på? Risikere å ikke få valgmuligheten?

 

ARGH! Dette var mye lettere når jeg var yngre og visste så mye mindre om farer og risikoer og muligheter og og og...

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som et vanskelig valg. Kanskje dere kan ta ultralyd først, og så høre mer om hvor stor sannsynlighet for abort pga fosterdiagnostikk.

 

Jeg har hatt en ma, men jeg kan få ny gratis ultralyd i uke 8. Og også mulig å få en ny i uke 12...samt 19. Ville ha bedt fastlegen om henvisning til ultralyd(er), og bedt om god oppfølging. Håper det går bra denne gangen!!! Kjenner igjen tanker og bekymringene, og teller ned ukene.....Masse lykke,lykke til!!klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Høres ut som du virkelig sliter med deg selv akkurat nå!

Jeg har mistet 2 ganger jeg oxo men fikk så en nydelig liten gutt som nå er blitt 3 år =) er gravid igjen nå og har temin i april engang og er mer bekymret enn noensinne for å miste =/

 

4 år er lang tid å prøve... Det må ha vært sinnsykt tøft for dere! Når skal du på privat ul da? Og hvis det viser seg at fosteret har ett kromosonavvik, Har dere tenkt på hva dere gjør da?

 

Krysser alle mine fingrer og tær for at alt går bra for dere :¤ )

 

Lykke til, stor klem fra meg!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til dere begge :-)

 

Har nå vært på tidlig UL o sett det lille nurket - komplett og med tydelig hjertebank. Vi er henvist vidre til scanning for nakkefold så vi får starte der- ellers ser alt ut til å være i orden så nå er det bare å telle dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker dere lykke til!!

 

Vanskelige valg å ta.

Er nok sant det om alder og bekymring ja, er selv 22 år og på vei med nr 2. termin 8 april.. erfaringer har også litt å si..

Sist svangerskap tenkte jeg ikke på at det kunne oppstå feil eller bli komplikasjoner, men siden sola vår ble flyttet til inntensiven 2 dager etter fødtselen og fikk masse ledninger på seg må jeg si jeg tenker mer over det nå. (det gikk bra sist, innfeksjon i kroppen)

 

Håper scanningen deres går fint å at dere får en nydelig hjerteknuser til våren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...