ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hvor mange netter tok det fra dere begynte og til de ikke våknet om natten lenger? Og hvordan gjorde dere det? Vi hadde første natten uten mat natt til i dag, og det var faktisk verre en jeg hadde forestillt meg.... lurer nesten på om jeg kanskje gjør det feil...... Noen med fullført nattavvenning med tips og historier om hvordan det gikk hos dere?
Gjest Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 hehe.. Vi har holdt på i straks 2 uker.. er vel 12 natta i natt!! hehe.. Våkner fortsatt om natta.. men nå kan jeg bare gi han smokken da.. I natt sov han fra 19.30 til 04.45 så det bedrer seg.. da var det smokk.. også sov han en time til. Da var det morra'n.. Vi tar det heller over "langen" fordi jeg orker ikke så mye skriking.. Og nå gråter han så og si ikke i det hele tatt.. og både mor og barn har det bra! hehe
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2007 Hvordan har dere gjort det da? Her våknet hun to ganger i ett-to tiden, men da fant hun seg i å bli bysset i søvn også sov hun helt til fire... men da var det nekt altså....hjalp ikke å bysse eller noe.. så jeg satt med henne og klappet, koste, sang og snakket med beroligende stemme i nesten en time mens hun lå i sengen og skrek (ikke hysterisk, men veeldig sint) med små pustepauser innemellom.. Det var IKKE kjekt!!!
Gjest Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Den første uka så tok sambo han opp.. kosa med han til han sovna.. og la han ned.. men da var det jo så typisk at han våknet igjen.. Så begynte vi med at vi ikke skulle ta han opp av senga.. heller la han få gråte bittelitt.. så da gjorde vi det.. lot han gråte/sutre i et par minutter kanskje.. ( bare klaging.. ikke skikkelig gråting liksom...) også gikk vi inn.. la han ned og ga smokk.. så sov han videre.. Det har gått mye bedre her.. vi SNAKKA om skrikekuren også.. men jeg klarer ikke å høre at han gråter seg i søvn.. så da fant vi ut at han kan jo iallefall få lov til å klage litt.. har egentlig gått veldig greit ..og han har ikke blitt sånn veldig sinna..
Gjest Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Her gikk det utrolig nok helt av seg selv. En natt bare sov hun hele natten, og etter det har det vært sånn.. Har nok vært ganske heldig med sovinga ja :-)
cgcg Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Vi begynte med å legge han ganske sent og så legge han tidligere og tidligere for han sov til samme tid. Sov gjennom natten fra før to måneder og er nå snart tre. Nå sover han fra 21-23 til 06-08, og etter litt mat om morgenen kan han sove et par timer til. Det viktigste for oss med å sove lenge var faktisk at det var virkelig mørkt om natten for å få inn nattrutinen. Han sover på dagtid også bare veldig kort tid hvis det er lyst, men er det mørkt som i vognen så kan han sove 2-3 timer i strekk på dagtid også.
ditte&malusken&lillebror Skrevet 26. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2007 Heldige dere da.. Her ser det ut som om det blir enten pupp eller skriking. Iallefall natt til i dag så det sånn ut.. Da var det ingenting som hjelp.. Hverken smokk, kos eller byssing.. men håper på at første natten var den verste får vi se hvordan det går i natt...
LINDA*** Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Men hvor gamle er babyen deres ved nattavvenning? Min er snart 4 mnd. Skal man begynne allerede da?
Gjest Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Nei, det syns ikke jeg iallfall. De er jo enda så små at når de våkner og vil ha mat, så er det faktisk et reelt behov der. Er vel når de er større og får mer mat om dagen at nattpuppen er overflødig sånn ernæringsmessig sett, men fortsettes med pga kosen. Jeg skal ikke nattavvenne på noen mnd iallfall, men her kan det kanskje se ut til at han gjør det helt selv Iallfall enkelte netter, sånn som i natt så sov han fra 21:30 til 7:30. Men det er ny rek altså! Andre ganger er det fram med puppen både 2 og 3 ganger i løpet av natta.. Men stresser ikke med det, han er bare 3,5 mnd.
2 gutter og 1 jente Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 da jeg var paa 3-maanederskontroll med smaaen saa spurte helsesoester meg om han sov natten igjennom. Det gjoer han jo ikke, saa jeg sa nei. Hun sa at da var det jammen paa tide at vi begynte aa nekte han pupp paa natta... Jeg ble ganske sjokkert for jeg syns han er for liten til det enda. Jeg hadde jo tenkt aa vente til han begynte med fast foede, tenkte at det kanskje ville gaa seg til av seg selv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå