Gå til innhold

Trenger hjelp ang permisjonspenger!!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Muligens er jeg gravid. Er i ulønnet permisjon nå, mens vi venter på bhg-plass. Minsten skal i bhg til nyttår. Rekker da evt å jobbe ca 4 mnd i den faste jobben min. Men jeg kan jobbe litt for biarbeidsgiveren min noen mnd før,- det kan jeg gjøre hjemme, og ha med minsten litt på. Dvs da får jeg minst 6 mnd med inntekt selv om det ikke blir alle for hovedarbeidsgiver. Men jeg får rett på permisjonspenger da? Regnes de da ut fra fast lønn, eller gjør de det på en annen måte? Ikke så lett å forstå seg på reglene... Hvis jeg evt ikke har rett på noe får vi heller finne en barnevaktordning et par mnd så jeg får begynt i jobben litt før. Finner ikke ut om jeg er gravid før om et par uker. Glemt minipille, men veeeeeldig stas om minsten blir storebror :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du må ha inntekt i 6 av 10 siste mnd før fødsel for å få fødselspenger. Du har rett på fødselspenger hvis du oppfyller kravet, fra nav. Vet ikke helt hvordan de regner, men du har hvertfall krav på. Da følger du bla de reglene for feriepenger, dvs at du får rett på feriepenger av 12 ukers permisjon tror jeg. Som regel gir arbeidsgiver deg bedre ordning, v at du får feriepenger som vanlig. Ville derfor prøvd å finne ut om din hovedarbeidsgiver vil utbetale fødselspengene selv om du ikke har full opptjeningstid, mange arbeidsgivere som har gunstigere regler enn det som er min. som nav følger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...