Gå til innhold

Tips til gode liggestillinger om natten (og ellers)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen!

Jeg sover egentlig ganske bra (og lenge) om natten når jeg først sovner, men ligger lenge å snur meg til alle kanter.

Har ligget lenge på ryggen, men har lest at det bør man helst ikke gjøre så sent. (uke 36)

Da prøver jeg å ligge på siden (høyre), men føler dessverre at jeg "skviser" babyen da. At den får mindre plass på en måte.

Noen som har funnet noen brukbare liggestillinger som kan anbefales?

Hilsen stiv og støl i rompa (etter all snuingen) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget på siden lenge.... men jeg bruker en ekstra dyne melom bena også har jeg dratt ett sateng dynetrekk over madrassn og da slir jeg så fint ved snuing....har du og din kjære felles overmadrass kan du bare brette dynetrekk/laknet i to å legge på din del....

Skrevet

ligg på ryggen med en ekstra dyne halvveis under deg, så du ikke ligger 100% på ryggen, men tipper litt mot en side!

Skrevet

Jeg ligger på sidene, godt støttet av puter. Har en stor pute/dyne mellom bena så jeg ikke skal få så vondt i hoftene/bekkenet (det er som oftest der det verker når jeg våkner om nettene). Bena skal helst ligge parallelle helt ned til føttene. Ellers har jeg pute stukket under magen og ryggen for å støtte opp. Fikk tips om oppbygning med puter for liggestilling på yoga kurs for gravide. Kan også ha pute under den øverste armen slik at den også får støtte. Selv pleier jeg bare å holde rundt dynen med den.

Litt strev når jeg skal snu meg til andre siden i løpet av natten blir det jo, men merker at kroppen har det bedre om jeg bruker tid på å støtte opp med puter.

Tror ikke babyen blir skvist av å ligge på siden selv om det føles sånn.

Jeg er også i uke 36.

Skrevet

Hehe, ok. Da går jeg å tar frem gjestedynene (puter har jeg allerede i fleng) og legger på noe deilig sengetøy!

Skal se om jeg ikke finner noe sateng (silke) laken også for det hørtes smart ut.

Kanskje jeg bare skal gå å legge meg igjen da. Klar nå :-))

Takk!

Skrevet

Jeg ligger med en sammenbretta dyne under hode/øvredel av rygg. Slik at jeg ligger i en litt oppoverbakke. Har også en tempurpute underhode, slik at nakken min får støtte (da jeg er vant til det). Å så har jeg en stor pute imellom beina, som går helt fra øverts på låret og helt ned til føttene. ligger for det meste på siden, men når jeg ligger på ryggen så har jeg den store puta under knærne/leggene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...