Gå til innhold

avlastingshjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er alenemamma med ei datter på 1.5 år, ho har nettopp begynt i barnehage og jeg på skole, men så lurte jeg på om d er noe her inne som vet hvor en kan søke om avlastingshjem osv, har ikke følt noe behøv for det før men trenger litt tid for meg selv nå...

bor forresten i kristiansand!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener en kan få det gjennom barnevernet. Iallfall kan en det i Stavanger og regner med at reglene er de samme...

Skrevet

Du tar kontakt med barnevernet i kommunen og ber dem formidle et besøkshjem til dere. Men det kan ta ganske lang tid. Du stiller lenger frem i køen om du har lite nettverk på stedet og barnet ikke har samvær med far.

Skrevet

jeg har fått dette til min sønn... han har ikke noe kontakt med far og jeg var sliten, går fult på skolen og det er mye lesing og lekser så det er deilig og ha de helgene for seg selv...

snakk med barnevernet i din kommune =)

lykke til!

Skrevet

Bor i Oslo. Har fått høre at du må ha "store problemer" med å ta deg av barnet for å få avlastning gjennom barnevernet her. I praksis betyr dette,i flg hun jeg snakka med(førskolelærer som jobber i kommunen), at du må bevise overfor barnevernet at du trenger avlastning fordi du er usikket. Helt teit!! Det fikk iallefall meg til å kvie meg for å søke om avlastningshjem.

Tonebf: Jeg er nyskjerrig hvordan avlastningshjem funker, hvordan gikk du fram osv?

Skrevet

ihvertfall her er det ikke sånn, her fikk jeg det rett og slett fordi de var enig i at jeg trengte litt fri, trenge og være bare meg og at min sønn skulle få andre gode voksne i livet sitt siden han bare har meg!

jeg tror kansje det var litt lettere for meg og få besøkshjem for har vært litt borti barnevernet tidligere selv før jeg fikk mini så jeg spurte egetnlig bare om mamma min og samboern hennes kunne være avbelastere annenhver helg men det gikk ikke pga de var besteforeldre så da fant jeg en annen selv som jeg ville han skulle være hos og han ble godkjent og sønnen min har vært der annenhver helg i litt over 1år og det har funket kjempefint. men så sluttet av han andre grunner og da fant barnevernet noen nye til oss som vi ikke kjente fra før og det var tøffere og levere han dit, tårene mine triller når jeg drar... men han har det bra der!

jeg fikk annenhver helg, de holder mat,bleier osv. jeg sender med klær!

barnevernet dekker kjøring fram og tilbake for meg!

og jeg har også fått en uke sommerferie av de, da skal sønnen min være der i 5 dager!

når han begynte hos de nye nå så hadde vi lang innkjøring, var der annenhver dag i flere uker, da jeg var sammen han... så begynte jeg og være borte litt også sov han der.... det går opp og ned men det virker som han finner seg til rette nå =)

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...