guttogjentemamma;-) Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hei Jeg har fått bakeånden over meg igjen, og har lyst til å bake gode brød. Men, min oppskrift er litt kjedelig........ Noen som har gode oppskrifter på brød/rundstykker de har lyst til å dele, vil jeg sette stor pris på det;-) Ha en fin søndag. klem
blond Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Jeg har dyttet opp et par tråder med oppskrifter til deg. Ellers finnes det gode brødbake-bøker du kan låne på biblioteket.Lykke til!
silhah og emilie Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 1 pk med møllerens grovbakst 1 pakke tørrgjær evt 50 g fersk gjær 2-3 ss olje ta i like mye hvetemel som du bruker av grovbaksten 2 ts salt 2 ts sukker bland sammen det tørre..husk å bland godt spe i med vann (ca 50 grader for tørrgjær og 37 for fersk gjær) til det blir en fin deig elt i ca 10 min, helst for hand og ikke maskin:) la deigen forheve i ovnen med lyset på og plast eller kjøkkenhandkle over i 45 min forme så til 2 eller 3 brød (alt etter som hvilken strl du vil ha, jeg bruker 2 og får store gode brød), ikke elt for mye da blir deigen tung etterhev brødene 10 min i ovnen med lyset på, ta ut brødene og sett på stekeovnen på 190 grader. brødene etterheves videre på kjøkkenbenken til stekeovnen er forvarmet. stek brødene på nederste rille i 45 min. (eller til du ser de er ferdige) avkjøl brødene på en rist og bon apetite har prøvd meg fram en del så er ikke en oppskrift jeg har funnet, derfor litt snedig forklart:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå