Gå til innhold

Honningmelon

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Stemmer at vi bor i forente Arabiske emirater ,ja. men vi bor i Abu Dhabi, er rett over en time med bil til Dubai.

Vi bor her fordi mannen fikk tilbudet om jobb her nede. Ettersom at min pappa ogsaa jobber her nede har jeg mamma og en soester ogsaa her saa da mannen fikk tilbudet var det aldri tvil hos meg iallefall.

Naa har vi bodd her i snart 5 mnd og vi stortrives, ungene elsker det :)

Eneste er at det er litt varmt naa, er ofte godt over 40. Vi hadde til og med 3 dager hvor det var over 50.... Da var det varmt da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres så spennende ut, så må spørre :-) Hva jobber mannen din med da? Og hva gjør du?

Er ikke dette et veldig rikt land?

Skrevet

Jo,det er et rikt land med mange forskjeller fra Norge.Her bor vi i et huus paa over 400 kvadrat og egen hushjelp.

Jeg er bare hjemme med barna og mannen jobber i olja. Syns det er godt aa vaere hjemme,mini er bare 14 mnd.

Eldstemann paa 2,5 gaar i barnehage 3 ganger i uken fra ca 0900 - 1300 for han trenger aa bli bedre i engelsk.

Skrevet

Er morsomt å høre :-) Det høres jo kjempefint ut.

Hva er de største forskjellene fra Norge da?

Skrevet

Storrste forskjellen er faktisk pengene,luksusen her nede.

Ellers saa er det at kvinner har lite egne rettigheter og min mann maa f.eks tillate meg aa kjoere ellers saa faar jeg ikke ha sertfikat her. Men det merker vi ikke saa mye av ettersom at vi abre signerer de papirene og saa er det greit.

Derimot saa begynner Ramadan naa om under 3 uker og da er det jo faste for muslimene, det betyr at ingen kan spise eller drikker offentlig foer soeln gaar ned.

Unegen er fritatt da, men vivoksne skal egentlig ikke drikke en flaske vann i bilen engang...

Beklager skrivefeil,har en sovenes ettaring paa fanget her :)

Skrevet

Glemte aa nevne at en stor forskjell er ogaa at det er nesten 0 kriminalitet her, det er utrolig herlig.

Skrevet

Det høres jo kjempefint ut! Hva slags luksus kan dere unne dere da? :-)

Skrevet

Må bare blande meg inn jeg... Høres utrolig spennende ut...

Har en kamerat som bodde i Katar(vet ikke om det skrives slik) da han var yngre... Har forstått at det var stas...

Skrevet

Luksusen er saa mangt,vi har f.eks egen maid. Hun staar opp med ungene hver morgen slik at vi alltid kan soe til 0730. Da staar vi opp. Naar mini sover saa kan jeg forlate huset siden hun er her, det samme om kveldene. Vi har alltid barnevakt !

Hun bor hos oss og har kun fri paa fredger og da er hun alikevel hjemme foer ungene legger seg.

Ellers saa er det mye smaating som at vi f.eks faar avisen direkte levert paa doeren hver dag, naar vi fyller bensin saa er det noen som gjoer det for seg, selv gaar du aldri ut av bilen.

Naar du ahndler legger de alt oppaa handlebaandet for deg,pakker varene dine og baerer dem ut i bilen osv.

Kunne ha holdt paa aa ramse opp hverdagsluksusen i timesvis tror jeg, men der fikk du et par eksempler.

Vi er ogssa medlem i en klubb her, det er et 5 stjernes hotell med 3 svoemmebasseng og treningsrom. Der er ogsaa spa, men den koster utenom. her gaar vi flere ganger i uken og lar ungene leke og bade. Her er ogsaa et lekerom for ungene hvor man kan levere dem fra seg og hvor de blir passet paa ( det hatr vi aldri proevd ).

Det er aldeles nydelig der.

Ellers er det bare generelt hoey standard paa ting ettersom at alle har mye penger !!

Skrevet

Oi, oi, det er luksus, ja :-) Virker som om det må være et utrolig gpdt land å bo i. Og i tilegg lite kriminalitet.

Tror jeg kommer en tur, jeg :-)

Skrevet

Ikke saa verst i Qatar heller , nei, men der har jeg aldri vaert. Har vaert i Oman og det er ikke saa pengepreget som her...

Hvis dere vil se der hvor vi er medlem saa er linken http://www.preferredhotels.com/values/hotel_descr.asp?id=58008

Og saa er det bare aa gaa paa photogallery. Viser mest selve hotellet da, men vi har fri tilgang til alle facilitetene ( tror jeg , bruker helst bare svoemmebassenget ).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...