*Lilly* Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 må kjøpe nytt sete nå, for gutten er snart 13 kilo..er det noen som vet hvilket som har blitt kåret til best i test????
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Vet ikke hvilken som er best i test nå,men jeg har lest på trygg trafikk sine sider,at de anbefaler alle seter som er godkjente,for det er ikke den store forskjellen på dem uansett. Det som de påpeker som viktig er at en fester sete riktig,for det er utrolig mange som ikke gjør dette.De tror de vet hvordan sete festes og så er det feil,så de oppfordrer til å få en skikkelig visning på butikken.
MaMmA-Mø Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 på forbrukerportalen.no har dæm testa bilstola, så du kan jo gå dit å se. vet også at foreldre og barn testa bilstola og da kom besafe sin stol best ut. personlig har vi valgt maxi kosi sin stol da den har isofix og besafe hadde ikke... men akto graco sin stol va visst farli for den visste at du hadde montert den rikti når den ikke va det alikavel..
monicamm Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 da vg testet bilstoler i vår, kom maxi cosi sin best ut i test
Gjest Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Jeg ville brydd meg minimalt om disse testene, da de ikke tester det ENESTE som er viktig, nemlig nakkebelastningen!! Derfor blir fremovervendte seter best i test pga de er lettere å montere, men IKKE sikrest i en kræsj! I en kollisjon er det FEM ganger høyere sjanse for død eller alvorlig skade i et fremovervendt sete, pga nakken og hodet blir skutt fremover og får en enorm belastning. Og de kollisjonene med størst personskader er frontkollisjoner, sidekollisjoner og kollisjoner der bil kjører i veggen/utforkjøring, derfor er bakovervendt sikrest uansett kollisjon..! Bakovervendt er best til barnet er 4 år, det er ikke diskuterbart en gang! Jeg anbefaler deg Akta Graco Duologic, Maxi Cosi Mobi, Britax Secura, Brio Zento eller Akta Graco Cosmic, evt HTS-setene... Ta med bilen og ungen i butikken og PRØV seter, så finner dere det setet som sitter best i deres bil og som barnet sitter godt i, og har god plass til bein og i lengden! :-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 enig med mamsemomsen over her! Ellers er det ikke så farlig at de sitter litt trangt med føttene etterhvert, hvis man vil følge oppfordringen om bakovervendt. Tror forresten et par av acta gracos stoler ble diskvalifisert i testen ifjor i F&B, de brakk under testen.... Vi har hts besafe combi X1, vanskelig å montere, men får ofte gode karakterer i test (best i test).
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Vi kjøper acta graco cosmic til jenta vår, har det til eldste også. Det eneste setet som varer frem til 25 kg, de fleste har topp på 18 kg.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Har også Duologic - utrolig bra! Jeg anbefaler det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå