Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Jeg sitter her med en gedigen diamantring. Mannen i mitt liv fridde på en ufattelig romantisk måte i går kveld. Nå er hodet mitt fullt av bryllup og fnising...hihi Så jeg husker ikke hvilken finger forlovelseringen skal på? Dette er ikke en ring som siden skal bli brukt til giftering. Dette er en egen hvitt gull ring med en vanvittig diamant. Hvilken finger skal den på nå og er det sånn at ringen skal flyttes når gullgifteringen skal på? Er anonym for vi har ikke fortalt det til noen andre enda
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Gratulerer så mye ! I Norge sitter forlovelsesringen på venstre hånd, gifteringen på høyre. I de aller fleste andre land sitter giftering på venstre hånd, og i kulturer hvor det er vanlig med diamant forlovelsesring og giftering sitter de sammen på venstre hånd. Jeg har min forlovelsesring og min giftering sammen på venstre Synes det ser best urt med de på samme hånd. Men må legge til at jeg er gift med en som ikke er norsk også da...
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Jeg har min på høyre, alle jeg kjenner har den på høyre..
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Gratulerer så mye:) Ingen jeg kjenner til har forlovelsesringen på venstre hånd! Høyre hånd er det som er vanlig=) og når gifteringen kommer på er det mange som har de sammen:)
Happy-32 Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Gratulerer.. Jeg fikk hvitt gull med diamant da mannen min fridde, og den hadde jeg på høyre hånd. Da vi giftet oss tok jeg den bort og fikk giftering. Diamantringen fikk jeg justert inn litt og nå sitter den perfekt på venstre hånd :-) Lykke til med bryllupsplanlegging, du har mye å glede deg til.......
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Gratulere så mye. Ser du fikk greit svar,så da trenger jeg ikke å svare på det du spurte om,men hadde bare lyst til å gratulere deg.
*Rutletutt* Skrevet 26. august 2007 #12 Skrevet 26. august 2007 Gratulerer så masse:o) Jeg har forlovelsesringen min på venstre hånd - det er en diamantring også - skal bruke den sammen med gifteringen når vi gifter oss. Kommer til å ha disse på venstre hånd også. Vil ha de på venstre hånd pga dette er hjertesiden og fordi det er mest praktisk siden jeg er høyrehendt. I Norge er det vel vanlig å ha ringen(e) på høyre hånd...men jeg aner ikke hvorfor - i resten av verden (mer eller mindre) er det vanlig å ha de(n) på venstre hånd;o)
Nina76. Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Gratulerer!!! Så morsomt! :-D Jeg hadde det på samme måte. Jeg fikk en STOR diamantring i hvitt gull som mannen min hadde arvet av sin mormor. Ringen har vært i familien i mange generasjoner, og er veldig fin og meget verdifull. Jeg føler meg beæret over å få bære den, og det regner jeg med du også er. Tenk så herlig å bli fridd til på den måten av en du elsker. Kan vi få høre detaljer om hvordan han gjorde det? Gikk han ned på kne? Sukk.. Jeg blir helt salig... :-) Jeg bærte forlovelsesringen på høyre hånd. Så da vi giftet oss flyttet jeg den over på venstre, og gullringen (gifteringen) fikk plassen på høyre hånd. Det fungerte kjempefint for oss. Mannen min hadde samme ring hele tiden. Han bærte gifteringen på "feil" hånd (venstre) så lenge vi bare var forlovet. Så ble den satt på høyre hånd da vi giftet oss. Dermed fikk vi et skille på tiden som forlovet, og starten på et herlig ekteskap. Jeg er veldig fornøyd med det. Det fungerte veldig bra.
Bellen^2 Skrevet 26. august 2007 #14 Skrevet 26. august 2007 Gratulerer så mye!!! Jeg hadde forlovelsesringen på høyrehånd helt til vi ble gift, nå har jeg gifteringen (og ringen jeg fikk i morgengave) på høyre hånd og forlovelsesringen på venstre. Jeg prøvde litt frem og tilbake, men fant ut at dette var den beste og peneste løsningen for meg:) Lykke til med bryllupsplanlegging. Det er kjempestas:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå