Gå til innhold

vær så snill å svar mg!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dålig samvittighet for at jg ikke klarer å slutte å røyke under svangerskapet, har jo trappet ned å gått over til den mildeste typen,men d er jo fortsatt galt! er jo veldig opptatt av at ikke små barn skal utsettes for tobakksrøyk men dette er jo værre på et vis! er d flere her som har problemer me å slutte,å sliter me dålig samvittihet! ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene, jeg har det på samme måte. Legen min sa at det var bedre at jeg tok meg noen røyk om dagen og koset meg med dem. Enn at jeg skulle gå rundt med stress og dårlig samvittighet, det var ikke bra for barnet det heller.

Kan opplyse at min første røyka jeg ikke en eneste sigarett, og hun har blitt veldig astmatisk. Mens med nr 2 røyka jeg masse......han har nesten aldri vært syk( er 14 år nå)

Denne gangen har jeg klart å redusere og røyker kun veldig milde sigaretter jeg også.

Så senk skuldrene og kos deg med graviditeten med eller uten røyk.

Skrevet

Jeg har klart har å slutte denne gangen, men ikke med forrigemann. Trappet ned til ca 3 for dagen av den mildeste typen. Legen sa at jeg ikke skulle stresse med det. Har nå en aktiv 3 åring som så vidt har vært forkjølet i sitt liv. Helt frisk, med andre ord. Han ble født dagen etter termin. 50 cm, 3400 gram og helt perfekt. Morkaken var helt fin. Gikk ikke an å se at jeg hadde røykt i det hele tatt.

Skal ikke gå rundt og oppfordre folk til å røyke. Det er jo en grunn til at jeg har sluttet denne gangen. Har slitt, og sliter fremdeles med dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å slutte sist. Hver gang han får en forkjølelse eller noe tenker jeg at jaja, nå blir han skikkelig sjuk, og det er min feil. Nå Får jeg igjen for den røykingen...osv...

De fleste går det bra med, men det KAN slå andre veien også.

Uansett, du har nå vært kjempeflink å kutte ned!! Kanskje du klarer å kutte de siste også? Det er aldri for seint :o)

Skrevet

Prøv denne tanke gangen; Når babyen din er født, hadde du da stått og nbåst røyk inn i barnevogna der babyen låg? neppe.... Og dette er igrunn bedre enn å røyke med babyen inni magen.............

lykke til!

Skrevet

DET er nå IKKE bedre, Tullo bur i magen min:)

Skrevet

Jeg selv har fått bronkitt som følge av at mor røykte når hun ventet meg, de var ikke like oppdaterte i den tida... og jeg ble født 3 uker før termin, og vanlig ved røyking!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...