Gjest Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 hallo:) jeg er førstegangsfødende, og har fått inntrykk av at de fleste får kynnere før uke 30? er det unormalt at jeg ikke har kjent noe til kynnere enda? får alle kynnere?
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Jeg trodde jeg skulle merke kynnerne, men var ikke klar over at jeg hadde noen, før jordmor skulle måle magen min, og kunne fortelle meg at jeg hadde det akkurat da. Hadde ikke merket noenting jeg:)Mener det var rundt uke 27-30. Nå er jeg i uke 41, og har begynt å merke dem, men de er bare ubehagelige innimellom, ikke noe å snakke om. Tror alle får kynnere, men vi merker de på forskjellig måte bare.
petite fleur Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Jeg er også i uke 30 og har ikke merket noen kynnere. En venninne av meg gikk gjennom hele svangerskapet uten kynnere, og hun måtte til slutt ta keisersnitt 15 dager over pga lite rier (fikk riefremmende men det tok ikke noe særlig) og liten åpning. Er det noe sammenheng her? Har jo lest at kynnere forbereder livmoren på fødselen...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Jeg kjente heller ingen kynnere i uke 30. Du har dem nok, de er bare ikke vonde nok til at du legger spesielt merke til dem, tipper jeg.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 er inni uke 35 og har heller ikke kjent kynnere... men tro det er mer vanlig hos flergangs enn førstegangs.. har er venninne som ikke hadde noen kynnere i første svangerskap, men nå i andre har hun hatt det fra før uke 20...
Lille Trille 2015 Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Jeg har nå 11 dager igjen til termin, og har ikke hatt noen vonde kynnere enda... De kynnerne jeg har hatt er stram mage, som av og til kan være litt ubehagelig, men som "løsner" når man rører på seg, og altså noe vondt. Tror dette er veldig individuelt, og jordmor sier at førstegangsfødende gjerne ikke kjenner noe særlig til dette. Hos meg har det iallfall ikke vært noe problem med kynnerne - da de som sagt ikke har vært vonde....og knapt eksisterende. Så tror ikke noe er unormalt her:)
KristineH79 Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Jg visste ik at hard mage var kynnere før ei på jobben spurte om d var d når hu kjente den harde magen, og da fikk jg vite her inne at jo d var kynnere... Har du prøvd å kjenne på magen etter mat, når du har "stresset" litt osv? Kan være du kjenner at magen er litt hardere og da har du kynnere ;-)
Gjest Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 KA?! hehe, er det kynnere når magen blir hard?? jeg har heile tida trodd at det er baby som snur seg, ettersom han som regel alltid begynner å sparke rett etterpå! altså, det skjer ganske ofte at magen min blir helt steinhard og liksom løfter seg litt og det er ubehagelig, det strammer liksom.. er det kynnere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå