Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg pumper meg hver dag for tiden for å få nok melk til en tilsteldning jeg skal på (uten baby) neste helg. Trenger en del melk nå fordi vi må øve neste uke på at pappaen skal mate før legging og muligens mate en gang til før jeg kommer hjem. Lillegull er 12 uker da. Det jeg da lurer på er: Hvis jeg pumper puppen tom, og etter en stund kjenner at det kommer melk igjen og er klar til å pumpe igjen, må jeg da sterilisere pumpen i mellomtiden? Det kan kansje ha gått 30 - 90 min. Føler ikke at jeg gjør annet enn å vaske og sterilisere pumpen hele kvelden... Aner jo ikke hvor fort det dannes bakterier! Takknemlig for svar:)
mayaya Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Jeg er usikker her altså, meen.. hvis du skyller den i glohett vann, da? Det hadde nok jeg gjort... Hehe.. Men det kommer litt an på da, er det en veldig liten baby hadde jeg nok vært mer nøye. Men hvis du skyller den, være nøye på at alle delene blir godtskylt, så det ikke ligger igjen den minste melkeflekk :-) Selv har jeg mikrosterilisator. Skyller den godt og stapper den i mikroen, så er den god som ny :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Legg den i kjøleskapet!
Gjest Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Man skal IKKE skylde i glohet vann fra springen. Da kan du få mer bakterier i pumpa. Skyld i såfall med nykokt vann.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Du kan først skylde med kaldt vann for å få vekk alle melkerester. Så vasker du med vann og zalo som du ville gjort med andre ting. Det holder lenge. Jeg også steriliserte etter hver pumping i begynnelsen, men jeg fullpumpet i 3 mnd så det ble for mye jobb. Til slutt vasket jeg bare og steriliserte en gang i døgnet. HS sa det holdt lenge og det tror jeg de jaggu hadde rett i ;-) Kos deg neste helg! :-)
1+1=2+1+x Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 uff.. jeg skyller den etter bruk, og steriliserer den en gang i døgnet... trodde det holdt jeg.Er jo det jeg har oppfattet at er vanlig med smokker og flasker! Kan man bruke zalo på pumpe og flasker foresten? Det trodde ikke jeg...
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Jeg vasker pumpa med zalo og lunka vann. Så skyller jeg veldig godt etterpå med kaldt vann.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Du kan bruke zalo, men ikke antibakteriell zalo (aner ikke hvorfor).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå