Hilsen Aud Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Tidligere i svangerskapet kom som oftest kynnerne når jeg anstrengte meg. Nå på slutten kommer de titt og ofte, uten at jeg trenger å "fremprovosere" de på noe vis.... Jeg regner med at det er livmoren som forbereder seg til fødsel, men lurer på hvor ofte dere andre har kynnere? En ting til, blir av og til litt usikker på om det er en kynner eller om det er babyen som "spenner seg" og gjør livmoren hard. Noen tips til hvordan jeg helt sikkert kan vite at det er det ene fremfor det andre?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Jeg har kraftige og vonde kynnere hver dag, flere ganger dagli. Våkner også ofte om natten av vonde kynnere.. er 30+4 uker på vei.
kokkelimonke Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Hei! Jeg har slitt med kynnere siden uke 16-18 sånn ca. Og dem har bare blitt krftigere og kraftigere nå mot slutten. Vet ikke helt antallet per dag, men dem kommer når jeg sitter, ligger, går eller står. Hjelper ikke å ligge i sofaen å slappe av, dem kommer på tross av det. Jeg for min del kjenner godt forskjell på kynnere og når babyen spenner seg. Jeg får hetetokter og litt vanskeligheter med å puste, også "trekker" det litt i korsryggen. Får kvalmefornemmelser også. Også blir hele magen steinhard og ser ut som en foppall i profil. Når babyen spenner seg så buler magen ut på alle kanter og er knallhard der ungen ligger, og blautfisk ellers ;-) Håper du ble noe klokere av den litt surrete forklaringen :-)
kokkelimonke Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Jeg kan jo legge til at jeg var innom føden for noen uker siden pga kraftige kynnere som begynte å komme regelmessig. Da ble jeg satt på ctg måling og det viste seg at jeg hadde kynnere med kun 2-3 min mellomrom. Men dette var bare i en periode på ca 2 dager, så roet det seg litt igjen. Men jeg har nok ihvertfall 5-7 kynnere i timen, om ikke mere.
spireliten Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Har kjent kynnerne siden uke 20. De er nok noe mer kraftige nå enn i starten. Er nå i uke 36. De kommer gjerne når jeg beveger meg, løfter ting, eller når jeg flytter meg fra ei stilling til ei annen. Som fra sittende til stående osv.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Hei! Tror jeg kun har hatt 2-3 kynnere i løpet av hele svangerskapet :-( Mon tro om det betyder overtid for min del? Har begynt med modningsakkupunktur, men ikke noe mer av den grunn. Hodet har festet seg, og jeg er 37+5
white lady Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 Jeg har kynnere i gjennomsnitt et par ganger til dagen. De blir framprovosert av aktivitet, så om jeg legger meg ned så går det over etter en ti-femten minutter. De er ganske vonde, omtrent som mens-smerter...
line_n & sara Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 på det værste kommer de flere ganger i timen, andre ganger skjeldnere.. trenger ikke å fremprovosere de, holder med at jeg ligger i senga foran tvn og strikker, andre ganger av å se på andre stresse (!) får nesten alltid kynnere etter at jeg har vært på do og tissa, og skal reise meg for å vaske meg på henna! har vell hatt det sånn siden uke 26 (husker ikke helt) og har fortsatt 11 uker igjen! huff..er lei kynnere allerede, jeg!
Proline Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Mine kommer også gjerne når jeg anstrenger meg eller er i aktivitet. Tror nok endel av dem går meg hus forbi (om jeg er opptatt av andre ting), for de er ikke vonde, og av og til føles det som jeg oppdager dem ved en tilfeldighet. Så vanskelig å si hvor ofte det skjer synes jeg. Jeg har 1 måned igjen til termin.
strekkmerketrollet Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 har hatt vonde kynnere i mange uker nå... siste uken har jeg hatt alt fra 1 i timen til 15 i timen! Kjempe slitsomt når det står på som verst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå