Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Et tips til å få jente er: Mannen skal spare sædcellene lengst mulig, altså ingen utløsning på lenge! Da skal det være mest jentesædceller igjen i den første " spruten " når dere har sex! For det produseres sædceller hele tiden, men dei dør også etter en stund, og da påfylles det stadig nye, og i og med at jentesædcellene lever lengst, blir det stadig fler og fler gjenlevende jentesædceller når dere har samleie! Dette går ut på det samme prinsippet som å ha sex flere dager før EL, for da er det flest gjenlevende jentesædceller i egglederen når EL er! Derfor er det mulig å få jente på EL dagen!
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 hvorfor spekulere i slikt. tåpelig. d viktigste er jo at det er en frisk unge som blir født. Her har du et tips. Få barn før du er 40, da er det mye større sjanse å få en unge uten downs...
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Huff, for et svar! Mange hormonbomber her også ser det ut til? Skal jeg tippe, så går du antagelig med en gutt nr.2 eller 3 i magen! Og det fødes faktisk fler barn med downs, av kvinner under 35 år her i Norge, enn av mødre over 40 år! OG sjansen er ikke såå stor for downs om en er en eldre mor, om det ikke er noen i familien som har det! Det har jeg blitt forklart av en som jobber på på St. Olavs på genetisk veileddning!
Snuppelupp og hengepupp Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Synes det er litt uskyldig moro jeg da, å spekulere på det. Er jo ikke sånn at man blir skuffa om det blir noe annet enn forventet vel? Oss stemmer den teorien dårlig på, må jeg si. Men det gjør alle teorier... jeg har "guttemage", "guttepuls", dem kinesiske kalenderen sier gutt og "ringen" over magen sier gutt. Men vi venter jente. He he...Og det er vi strålende fornøyd med:)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 føler meg ikke særlig hormonell, har det supert. Jeg venter gutt og har ei jente fra før av. Det med downs var bare for å sette ting på spissen og for å minne deg om at det ikke er så viktig hvilket kjønn man får, men om ungen er frisk. Det er nok folk her inne som kanskje venter sin 4. gutt, og så kommer slike innegg som dine og sikkert gjør dem betenkt. Man skal få barn for at man ønsker "barn" og ikke en gutt siden jeg har 6 jenter fra før av eller motsatt. Man må jo kunne ta seg av ungene man får og , ikke bare på død og liv skulle ha av hvert kjønn......... Ikke ta det så ille opp du...
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Hadde lite sex mnd jeg ble gravid, hadde sex to dager før el og to dager etter vet jeg. I følge ul venter jeg jente
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Det må da være lov å tippe hva slags kjønn man får uten at man har tenkt å kaste ungen av den grunn! Herregud...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 Enig med kristi med en søt liten baby! Det må da være lov til å spekulere i dtte uten at det betyr at man ikke blir glad om det ikke blir det kjønnet man har prøvd på!
Moder'n-2 Skrevet 28. august 2007 #10 Skrevet 28. august 2007 Hva i alle dager mener du med å "sette det på spissen"? Kanskje noen skulle "minne deg på" om at enkelte heller vil ha et handikapet barn enn ikke noe barn i det hele tatt, og at alle burde være glade for at de har fått lov til å bli gravide? Det må være lov å diskutere hvilket kjønn det er på babyen og eventuelt hvilket kjønn man ønsker seg helt uavhengig av at man ønsker seg en unge som er frisk! Noen vil helst ha ei jente. Andrfe vil helst ha en gutt. Noen ønsker seg unger med lyst hår. Andre med mørkt hår, og noen vil absolutt ikke ha unge med rødt hør. Noen vil ha en unge som er ekstra intelligent, og legger forholdene til rette for det. Jeg, for eksempel, ønsker meg en intelligent unge. Derfor spiser jeg daglig omega-3 ettersom det hjelper på utviklingen av hjernen. På samme måte tok jeg folat i flere måneder før jeg ble gravid samt i svangerskapet fordi jeg ønsker å unngå en unge med ryggmargsbrokk. Jeg har også tenkt å amme ungen min. Både fordi jeg ønsker høy IQ på barnet (undersøkelser ser ut til å vise en klar sammenheng mellom hvor lenge man ammer og barnets IQ) og fordi jeg ønsker å forebygge sykdom både hos barnet og hos meg (brystkreftrisikoen minsker jo lengre man ammer). Hvorfor er noen av disse ønskene mer høyverdige (det å skulle få et friskt barn) enn andre (det å skulle få ei jente)? Vi har alle forskjellige ønsker og verdier. Jeg forstår ikke alltid andres ønsker, men det betyr ikke at jeg skal si at deres ønsker er mindre verd enn mine, eller at de ikke burde ønske seg slike ting.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #11 Skrevet 28. august 2007 Vil ikke blande meg inn i en krangel her altså, men grunnen til at det fødes flere barn med Downs hos kvinner under 40 er pga abort. (kvinner over 38 får tilbud om fostervannsprøve og velger ofte abort hvis barnet har Downs) Så sjansen for å få barn med Downs øker definitivt med alderen.
Moder'n-2 Skrevet 28. august 2007 #12 Skrevet 28. august 2007 Døh! Anonyme! Vi krangler ikke, vi _diskuterer_. ;D Godt poeng du kommer med angående Downs. Vet du om det finnes statistikker på dette? Interessant poeng er det uansett.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 28. august 2007 #13 Skrevet 28. august 2007 vi hadde jevnlig sex hele tiden før lille gutt satt... Men har også hørt at jo lengr en venter mellom hver gang jo mer sannsynlig er det at det kommer en jente. men aner ikke jeg, og bryr meg ikke om kjønn...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2007 #14 Skrevet 28. august 2007 Hei Moder'n-2 Ja, det kom litt feil ut, egentlig:) Jeg mente egentlig at _jeg_ ikke ville starte en krangel (tenkte ikke på det som krangling det som allerede var skrevet) Ja, jeg har lest det flere steder. Prøvde å google det nå, og fant en oversikt over alder og tilfeller her: http://www.ds-health.com/risk.htm http://pregnancy.about.com/cs/downsyndrome/l/bldownssyn.htm og det er en del artikler om temaet også. De føste jeg kom over var: http://www.aafp.org/afp/20000815/825.html http://www.ds-health.com/prenatal.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå