Gå til innhold

Rengjøringshjelp privat, mange som har???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en uformell undersøkelse, jeg skal ha møte med potensiell rengjøringshjelp neste uke. Klarer det ikke selv lengre, bekkenet har gitt tydelig beskjed om det.

Andre som har, tenker på det? Er du fornøyd? Er det "svart" eller "hvitt"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

THI HI her har min single søster overtatt den biten..... og er sånn passe fornøgd med henne egentlig... men ho gjør det og det gratis! :) Men så spiser og drikker ho det ho vil her i huset også da... bor hos foreldrene mine rett oppenfor her...

Skrevet

Du er heldig!!!

Jeg lurte først på City Maid, men har truffet på dem noen ganger og mindre seviceinnstilte mennesker har jeg ikke truffet. Så nå vurderer jeg andre alternatider..

Skrevet

Hei.,...

Det er sikkert de som har det ja..Mange som blir veldig dårlige pgv av graviditeten,så da er det litt godt å få litt hjelp..

Jeg har ikke termin før 28 februar,men foreldrene mine insisterer på at jeg må få meg hushjelp/rengjøringshjelp når jeg er 6mnd på vei..

Jeg er jo i kjempe form hittil.så jeg håper jeg fortsatt er det..

Det er vel sikkert fordi de venter sitt første barnebarn....

Men søtt er det nå :)

Jeg tror de fleste har det "svart".... De fleste jeg kjenner har det "svart"..Hun ene jeg kjenner har en mor som jobber i trygdeetaten,og hun har en dame som kommer og vasker hos henne 2 ganger i uken..Og "SVART" :)

Skrevet

jeg har hatt rengjørings hjelp siden juli og er veldig fornøyd med henne..det er privat og jeg betaler 100,- pr time og hun kommer hver 14 dag.....:)

Skrevet

Tv2 hjelper deg hadde for en tid tilbake test av forskjellige rengjøringsbyråer, og det byrået som kom klart verst ut var city maid! De drakk av barskapet, tok småpenger de fant i huset og vaska dårlig.... Helt utrolig at det går an! :)

Skrevet

Jeg har også vaskehjelp annenhver uke, betaler 100 kr timen svart. Har hatt det i 2 år, og det er kjempedeilig å komme hjem til nyvaska hus!

Skrevet

litt nyskjerrig:)

men hva vasker de egentlig?hele huset skikkelig? eller er det snakk om å rydde og støvsuge??:=)

Skrevet

Vi har vaskehjelp, bruker et lite firma som heter Zwipp, de vasker stue, kjøkken og 2 bad, soverom og gang tar jeg selv.

Betaler ca 500,- kr gangen, så det blir bare nå mens jeg går gravid.

Er sånn passe fornøyd, men så er jeg superpirkete i tillegg da... :)

Skrevet

Jeg tenker på det.... Jeg vasket selv huset til noen hver 14 dag da jeg gikk på ungdomskolen.... vasket/støvsugde/tørket støv stue/kjøkken/bad og entre...jobben var gjort på 1 1/2 - 2 timer og jeg fikk 100,- kr.....

Skrevet

Jeg har vaskehjelp, og det er den beste invisteringen jeg har gjort!!! Hehe! Hun er Latvisk, og arbeidet er svart. Hun vasker hver uke, og jeg betaler 200 kroner (90 kroner timen).

Huset er ryddet til hun kommer. Hun støvsuger grundig på gulv, matter, stoler og sofaer. Legger på rent sengetøy, og vasker alle rom.

Er veldig glad for at jeg fant henne. Vi har hatt henne ca. 1 år nå, og fant henne på en oppslagstavle på butikken.

Skrevet

Slike undersøkelser vil ofte bli veldig personavhengige. Det er trist for City Maid at de akkurat de vaskerene som ble undersøkt var noen uærlige personer. Men dessverre finnes det uærlige personer i alle typer arbeid. Nå ble vel vaskerene i City Maid sparket etter denne episoden, så hvis man vil unngå å treffe på disse menneskene, er det NETTOPP City Maid man bør velge. ;)

Vi har brukt City Maid i flere år, og har vært fornøyd med dem. På grunn av flytting har vi ikke startet opp igjen, men City Maid er med på den relativt korte listen over vaskebyrå som vi ønsker å bruke. (Vi ønsker å vaske hvitt, ettersom vi syns det er feil å undergrave samfunnets skatte- og avgiftssystem. Dessuten er det ulovlig.)

Skrevet

Jeg skal snakke med en polsk dame, de støvsuger og vasker de rom du måtte ønske. De kan også skifte på sengen, men det vil jeg gjøre selv.

Dette er også 100,- timen, Regner med at det er svart...

Jeg har tre etasjer og ønsker at de skal vaske de to vi bruker mest!!

Skrevet

Jeg har vaskehjelp.

Hun kommer hver torsdag, og er i 5 timer hver gang. Betaler da 500 kroner. Det er en polsk damen, kjempe flink! Hun vasker, støvsuger, tørker støv, bretter klær og skifter sengetøy. Ja, alt jeg ber henne om!

Skrevet

Og stryker skjorter hvis min mann vil at hun gjør det...

Skrevet

Si meg er det ingen av dere som har ektemenn? Synes de skal være bra lenge på "jobb" eller være meget opptatt om de ikke skal kunne bruke 4-5 timer i uken på renhold i sitt eget hjem....

Stram dem opp :-)

Skrevet

Hos oss deler vi stort sett på alle huslige sysler. Han lager mat og rydder og styrer i hagen, jeg vasker klær, støvsuger og rydder. (han gjør nok mest av oss må jeg innrømme:)

Annenhver uke kommer 2 flotte damer og vasker hele huset vårt så vi kan ta helg med helt strøkent hus. Det er en luksus vi unner oss i hverdagen fordi ingen av oss gidder å stramme hverandre opp. Begge hater å vaske, så jeg kan med hånda på hjerte si at vi har betalt oss til en bedre hverdag med våre 2 vaskehjelper. 500 kroner pr gang er mer enn verdt det. Så til dere som vurderer vaskehjelp: Verdens beste innvestering:-)

Skrevet

Er helt enig at det sikkert er "mange" som har behov for hjelp i huset, vi har det ikke......

Min kommentar gjelder "de hvor mennene ikke gidder" for det er dem som er giddeløse og.....

Men for all del, man er forskjellige individer alle og for vår del har vi ikke behov for rengjøringshjelp.

Mulig dette kan ha litt med geografisk forhold å gjøre(sikker mer vanlig i sørlige deler av landet enn i nord og sikkert mer vanlig i byer enn på landet)

Skrevet

Jeg kan bare svare for min egen del. Jeg har en mann som driver egen sesonbasert bedrift. Noe som betyr SINNSYKT mye jobb til tider. JEg jobber deltid 3 dager i uken og med 2 barn, snart 3 så er det nok med klesvask, leksehjelping til eldstemann samt oppfølging av minsten i fohold til lekeplass, åpen barnehage osv. Jeg prioriterer utetid med barna fremfor husvask. Og koselige kvelder med min kjære istedenfor å stresse rundt å gjøre rent.

Han gjør mye som ikke er "huslig" relatert, så har ikke samvittighet til å forlange mer av ham.

Skrevet

JO jeg har MANN ! teit spm egentlig !!

der vi bodde før på en etg så vasket min mann leiligheten 1 gang i uka + støvsuga...etter vi flytta inn i nytt hus så har vi 2 etg og med mange flere rom, så jeg tenkte det hadde vært kjekt med vaske hjelp hver 14 dag, for jeg orker rett og slett ikke å vaske hele huset selv om jeg går hjemme med minstemann på 17 mnd...!

Skrevet

hvor har dere funnet de som vasker for dere? vurderer sterkt å skaffe litt hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...