Gå til innhold

mon tro hva jeg må kjøpe selv......??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva jeg må kjøpe av baby utstyr selv jeg gitt....har fått arvet så mye!Noe jeg selvfølgelig er veldig glad for, det sparer jo oss for mange tusen kroner, MEN synes det er litt trist også, føler at jeg går glipp av den kosen det må være og kikke på og handle utstyr!

Jeg har fått følgende fra mamma, som hun kjøpte nytt til lillesøstra mi kom til verden for 5 år siden:

-Vogn

-Bilstol

-Vippestol

-Slik barnestol babyn kan bruke når den har lært seg og sitte selv

-Babycall

-Dyne og pute til sprinkelseng

-Leketeppe

-Lekestativ ( er kanskje et annet navn på det,men dere skjønner vel kanskje hva jeg mener)

Stellekommode skulle jeg få av onkelen min.Han har ei datter på 3 år, så jeg kunne få den kommoden han hadde kjøpt til henne.

Vogge har jeg fra jeg var liten...bestefar hadde lagd vogge til meg mens mamma lå på sykehuset med meg:-D

Babydyna skulle svigermor kjøpe til meg, og i sted fikk jeg en LITT forsinka bursdagsgave med en kamerat, og han hadde kjøpt reiseseng

:-)

Hmm...ja en sprinkelseng vil jeg kjøpe meg etter hvert, men er det noe annet jeg må ha egentlig??

Bortsett fra klær da selvfølgelig!Får jeg jente har jeg klær på lager også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi ligger vel an no ala det samme som dere da:

ting vi har:

Vogn

seng

barnestol

lammeskinnspose

tisselaken (Krama)-ikea

vippestol

voksipose

Lekeunderlag

Regntrekk til vogn

Brystpumpe

Bæresele (babybjørn)

Sengekant

stelleveske

vogndyne

siklesmekker

smokker

ting vi trenger:

Lammeskinn

ammepute

ammestol

ammeinnlegg

amme bh

bilstol

dyne (dun eller fiber)

dynetrekk

laken

madrass

Bleier

bleiebøtte+poser

vaskekluter

badehåndklær

neglesaks

febertermometer

underlag til stellebord + håndkle

Uparfymerte såper

Badebalje

Sinksalve

Våtsavietter

Badeolje

Gulpekluter

vaskekopper til stellebord

Kattenetting til seng

Ammesalve

Stellebord

Skrevet

He villemo

Du har alt det nødvendige du trenger til barnet kommer bortsett fra klær,bleier hudartikler o.l.

Jeg skal selv kun ha i hus det mest nødv. så får jeg helle rkjøpe ting etter at barnet har kommet om jeg skulle få behov for det.

Mye av listen over her skal jeg ikke bruke penger på da jeg føler det blir mer enn jeg virkelig trenger.

Skrevet

Tenker ganske likt vi da purple!:-) Tror det er utrolig mye man egentlig ikke trenger...Har jo klær hvis det blir ei jente...men magefølelsen sier gutt så vi får se. Kanskje kan jeg få kose meg med litt babyklær-shopping:-)

Skrevet

ja det er utrolig mye man IKKE trenger av det som er lagd til babyer og spebarnsforeldre.

som f.eks-

ammepute, prøv på sykehuset først, ikke sikkert du trenger det, andre puter gjorde samme nytten her.

bleiebøtte- spør jo hvor langt man må eventuelt gå ut med bleien, vi foretrekker og kaste den rett ut. oftest er det jo varmekabler i gulvet, og bærsj, eventuelt bærsj blandet med parfyme på det lukter ikke godt.

babycall- spørs jo hvordan man bor det da, babyer skriker da høyt, så har man ikke stort areal er det unødvendig.

brystpumpe- ikke alle som trenger det

amme utstyr- ikke alle som får ammet, ingen vits i å ha masse utstyr til det om det viser seg at man må gi flaske, her gjelder også motsatt, ingen vits i å bunkre opp med flasker om na kan amme

helt sikkert mer og man ikke MÅ ha

så se ann behovene etterhvert, er ikke mye babyen krever.

så lenge man har vogn, bilstol, stelleplass og soveplass kommer man langt. er selvfølgelig småting man føler man trenger, men se ann behovet.

Skrevet

det går også fint ann å stelle på gulvet.

barnet kan sove kun i vogn. så slipper man å kjøpe seng.

Eller bare ha reiseseng. ikke i tillegg til vanlig seng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...