LRMG Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Hei, Har 6 dagers fartstid som melkeku, og har noen skikkelig noldus-spørsmål: Han skal jo tilbys brystet så ofte han vil nå i starten, gjerne 10-12 ganger i døgnet om jeg husker rett? Men i perioder av dagen synes jeg han spiser nesten kontinuerlig. Begynner gjerne med en 20 minutters seanse, men så hadde vi lange perioder der han spiser en 5-10 min, sovner (han har egentlig sovet hele dagen, men spiser i søvne). Så sover han en liten stund, 5-20 min, så våkner han igjen og gråter. Slutter med en gang han får pupp, og spiser og koser seg til han konker ut igjen. Etter bleieskift vil han også gjerne ha en påtår, og når han gråter er det mat han vil ha - ikke pga selskap eller mageknip. Sånn har nesten hele dagen gått, med unntak av to perioder på 1-2 timer da han sov i ett strekk. Skal det være sånn? En annen ting jeg lurer på er hvor lenge han skal ligge til hvert bryst. Og skal han få begge to hver gang? Etter hva jeg har fortstått, ligger den feteste melka innerst, slik at det vil lønne seg å amme et bryst av gangen for å unngå småspising. Stemmer det? Håper på svar fra noen med litt mer peil enn meg
Expat Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Egentlig høres det ut som det går greit med dere, denne måten er helt fin, du kommuniserer med barnet ditt. Om sugetaket er rett, så bør han tømme et bryst på 25-30min suging. Ofte går det fortere, men du bør ikke ha ham lenger enn det av gangen per pupp. Har ungen gule bleier og minst 5-6 våte bleier i døgnet er alt fint.
LRMG Skrevet 25. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2007 Ok, da fortsetter vi vår kommunikasjon per pupp! Så bra, vi er på rett spor!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Høres ut sånn som vi hadde det i starten dette. Jeg følte jeg satt med puppen konstant ute! Sånn er det for de aller fleste har jeg inntrykk av..... Hvis du synes det begynner å bli slitsomt så kan du prøve å holde han våken under ammingen sånn at han ikke spiser bare litt og så sovner og våkner sulten igjen. Prat og kil han under haka, det funket med datteren min ihvertfall!
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Sitter du å ammer, eller ligger du? For meg funket det iallefall mye bedre å ligge i senga å amme. Da kunne lillemor sove opp til 2-3 timer etter ammin. Virker som hun får bedre tak og får i seg MYE mer melk når vi ligger. Så flere ganger for dag tar vi turen opp på loftet og i seng for å amme! Men vi prøver jo å øve oss på å sitte og amme også da... Lillemor er 1 mnd gamel nå. Kiling/massering inni hånda og under føttene skal visst også stimulere sugerefleksen i følge min søster. Alle hennes hadde gulsott og var slappe, så for å holde de våkne under amming fikk hun beskjed om å massere håndflate eller fotblad. Det fungerte for henne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå