Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Hva regnes som høy feber?? Ligger vanligvis på 36,7,maks 37.. Lurer på når jeg bør ta febernedsettenes.. Er slapp og varm.. Men febermåleren viste bare 37,9. Og hva regnes som høyt blodtrykk?? Da jeg ble gravid hadde jeg 130/80, og har etter det hatt 120/60 og 110/68.. Det har variert en del.. Men nå sist hadde jeg 134/89. Følte det var litt høyt. Er 160 høy, veier til vanlig 48kg, nå 63kg. Er kommet til uke 30+5 nå..Noen som vet noe om dette??
line_n & sara Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 blodtrykket svinger litt i et svangerskap, begynner gjerne høyt, blir så litt lavere og tar seg opp mot slutten (men alle er forskjellige, da!) lege og jm passer jo på, så blir det for høyt, gir de deg beskjed! når det kommer til feber, ville jeg ikke tatt noe febernedsettende før du nærmer deg 39, siden feber er kroppens eget forsvar mot infeksjoner (temperaturendin blir høy, slik at bekterier ikke overlever) så litt feber er bare greit å ha, det! men det skal ikke bli for høyt, eller vare for lenge, da! så man får se ann saken litt! (husk at det blir litt annet med babyer, de kan ikke kontrolere kroppstemp særlig godt selv, og kan få feberkramper, derfor bør de få raskere febernedsettende enn oss!)
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Ok..Tusen takk for svar.. Ikke alltid like lett å vite ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå