Gå til innhold

kakao, spetakkel eller andre lærere

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal gå inn som kontaktlærer nå, aldri vært det før. :(

Er det veldig mye pes å være kontaktlærer? Er det sånn at "ingen" vil være kontaktlærere, men helst timelærere?

Guri som jeg kvir meg...blir jo en erfaring rikere da, men hjelpes...holde foreldremøte...tror jeg dør. :(

Finnes det en "dettekrevesavdegsomerkontaklærerbok"? hihi :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke kontaktlærer, så jeg kan nok ikke svare deg, wonderFull. På en måte er det godt og greit å slippe, men man mister jo noe "kontakt".

Skrevet

Tenkte akkurat som deg første året i jobb da jeg fikk kastet kontaktlæreransvar på meg. Men jeg trives i grunnen godt med det. Det er perioder av året som blir litt ekstra hektisk (kontaktsamtaler), det kan bli en del flere ubehagelige avgjørelser og telefoner og det krever mye av oppfølging av elevene. MEN - du kommer nærmere inn på hver enkelt elev, du kan på en måte "forme" klassen og dens rutiner slik du vil og det blir lettere å få en helhet i det hele. Du dør garantert ikke av foreldremøter, men litt shaky er det lov å være. :-) De fleste skoler har rutiner for hva som er kontaktlærers ansvar osv.

Lykke til!

Skrevet

takk for svar. :)

Ja, akkurat sånne ubehagelige avgjørelser og ekstra oppfølging jeg kvir meg til...spes der foreldrene er litt vanskelige...:(

Jeje... det får gå som det går, er i alle fall skrekblandet fryd som er i magen min nå....men kastetkontaklæreransvar på jeg ja...hehe...det var rette beskrivelsen, plutselig så må jeg inn i det...

Skrevet