Gå til innhold

Orkidee-sp.maal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svär sammenplanting her og jeg vil ikke drepe den innen en uke. Skal den alltid holdes fuktig eller what?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vanner mine orkideer forholdsvis lite...

Det som er viktigst med orkideer er jo lys, og at den får riktig sollys..

Merker du at den begynner å bli litt stygg i bladene kan du bytte vindu, så lyset treffer fra fra en ennen side.

Lykke til:o)

Skrevet

Blomsten ut av potta og ned i vasken,renn lunket vann gjennom (gjerne blandes ut med orkidee næring) la den stå på et håndkle på kjøkken benken i 15 min før du putter den i potta.DU SKAL ALDRI HA VANN LIGGENDE NEDE I POTTA!!! da tar du livet av den innen en uke.

vannes hver 10 dag.

• 2 uker senere...
Skrevet

Ja ja, naa er orkideene nesten död...

Noen tips til grönne planter som taaler en del?

Skrevet

Hehe. Kaktus trives noe veldig her. Ikke plukker guttungen på dem heller... dvs ikke mer enn en gang...:-S

Skrevet

Svigermors tunge tåler mørkt og lite vann.

Zamioculcas er lik den andre.

Hva med kaktuser?

Og hvordan klarer du å drepe orkideer? Mine blomstrer nå for 3 gang:o)

(*gni det inn*)

Skrevet

Kaktus er kanskje tingen, men jeg synes ikke de er saa koselig.

Siden 25. aug har jeg listet meg rundt de i redsel for aa drepe de, men jeg greide det allikevel. Ligger nok naturlig for meg naar det gjelder planter med blomster :/

Skrevet

Har en kaktus etter oldemor. Den er faktisk ganske koselig, og blomstrer med rødrosa blomster str. tallerken. (Nopalzoxia?)

Skrevet

Ikke kast orkidéen din i hvertfall!

Tell fire blomsterledd nedover fra den visne delen, og knip av. Sett orkideén mørkt og gjerne litt kjølig, bod eller kjeller er supert. Gi den 1 dl vann omtrent hver tredje uke eller når du tilfeldigvis husker på den.

Når påskesola kommer setter du den frem igjen. Masse lys og følg vanningsrådene til anonym over her, du vil få en tre ganger så stor en som du hadde nå!

Ellers kan du satse på: gummifiken, diffenbachia, dracaena, monstera eller philodendhron. Eføy er egentlig også ganske holdbar, bare du setter den i halvskygge og vanner den mye mindre enn du tror du skal. Av blomstrende planter er også duftranke og fredslilje planter som holder seg pene også etter avblomstring. Hvis du bare vil ha grønt!

Men gi orkideér en sjanse! Jeg har kun det i hele huset, og når du får dem til har du den vakreste oasen du kan tenke deg!

Skrevet

*Fnis* Tror du det gaar bra da? Siden den har blomster, mener jeg?

Skrevet

Hm, ok..

Vi snakkes paa msn om den för jeg drar herfra, saa kanskje den faar väre med paa flyttelasset!

Skrevet

Nei, nei - angelmya beklager. Jeg trodde det var M1g som skrev det innlegget.

Skrevet

Det er en type kaktus du godt kan glemme på et mørkt og kjølig sted. Kommer du på den til påske, og den får vann og settes lyst, kan den kjølige og mørke vinteren faktisk ha hjulpet kaktusen til å blomstre:) Morsomt egentlig, og blomsten er verdt å vente på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...