Gå til innhold

Håper noen gidder å ta seg tid til å lese dette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg orker ikke mer av dette forholdet tror jeg.. Han mener jeg syter og klager for mye, og at alle problemene vi har er min feil.. Gidder ikke å forklare nermere.. Det jeg lurer på er..

Leiligheten vi bor i er det onkelen hans som eier, og selv om jeg står som leietager så sier samboeren min at det er han som skal bo her om det skulle bli slutt. Barnehagen er i samme gate som vi bor i så det er ganske greit, men viss jeg flytter så vil det jo ikke bli så nær barnehagen selv om jeg har planer om å finne meg en plass rett i nærheten..

Han tjener MYE mer enn meg, jeg begynner i full jobb i en klesbutikk på mandag, og han har en godt betalt jobb.. Er det da han som vil få foreldreretten? Eller er det den som er mest egnet som får ansvaret uansett hvem som tjener mest osv..? Er så redd for å miste foreldreretten for datteren vår, det er jeg som har tatt meg av henne fra hun ble født.. Han er der når han har lyst, og reiser på all slags turer med kompiser og er mye ute og fester.. Er jeg en sjelden gang ute og får han til å sitte hjemme,så er jeg hjemme før kl 12 fordi han kjeder seg sånn. Jeg jobber kveld 2 dager i uken + annenhver fredag så jeg syns godt han kan ha henne de to dagene + annenhver helg, og når hun blir eldre viss vi klarer å slå oss ned nogenlunde samme plass så er jeg villig til å ha 50-50. men jeg synes hun er alt for liten til det nå..

takk til dere som gadd å lese dette her, jeg er bare så sliten av å ha et så dårlig forhold.. Mye av det er min skyld, men han har jammen meg mye skyld han også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vet ikke all verden om dette. Men vil hvertfall si at han ikke automatisk får foreldreretten fordi han tjener bedre enn deg, det er sikkert. Dere må kanskje til noe rådgivning og bli enig om samvær, bidrag og slikt der. Høres ut som du får det bedre uten ha, og dette klarer du fint:) Hvem som skal ha leiligheten vil jeg ikke svare på, det må dere bli enige om. Men om han skal begynne å krangle på det, hadde jeg latt han få ha leiligheten, hvertfall.

Lykke til:) Det ordner seg, det meste:)

Skrevet

Hei!

Må bare si at jeg føler med deg.. Har ikke så god peiling på dette med foreldrerett, men det er ikke sånn at om han tjener mer så får han foreldreretten. Da er det i så fall mange uegnete fedre som ville fått foreldrerett tror jeg.. Dette må dere finne ut av sammen, komme til en god ordning som dere mener er det beste for barnet. Lykke til uansett, håper det ordner seg for deg:)

Skrevet

det har ikke noe å si hvem som tjener mye eller lite. Vanligvis blir barn boende sammen med mor eller delt ansvar. Hvordan det er ang boligen er jeg ikke sikker på siden dere leier. Vi, (min eksmann og jeg) eide leiligheten og jeg hadde da krav på å beholde den da vi ble skilt siden sønnen vår skulle bo hos meg.

Skrevet

Huff da, ikke greit å være i et dårlig forhold :(

Det er IKKE inntekt som avgjør hvem som får foreldreretten, så det skal du ikke bekymre deg for.

Hvis det er du som har hatt jenta di mest, er det nok veldig stor sjanse for at du får foreldreretten.

Men det beste er jo om dere kommer frem til en grei løsning dere i mellom.

Hvis mannen din er glad i å reise og å være ute med venner, er han kanskje ikke så interresert i å ha hovedansvaret for henne?

Lykke til, håper dere finner ut av det, enten det blir på den ene eller den andre måten.

Skrevet

så om du ikke anses for å være uegnet som mor vil du med all sannsynlighet få hovedomsorgen. Retten idømmer ikke 50/50, pga at denne ordningen krever så mye samarbeid at den egner seg best for foreldre som selv klarer å komme til enighet.

Hvorfor vil du gi han 50/50 om han ikke har stilt opp for barnet før bruddet? Jeg er i prinsippet veldig tilhenger for 50/50, der begge foreldrene er engasjerte og stiller opp for barna. Men ser ikke noen grunn for at en mann som prioriterer det meste før sitt eget barn, skal ha så mye samvær. Og spesielt ikke når han kjeder seg hjemme alene med barnet.

Leiligheten hadde jeg ikke giddet å krangle om, siden det er onkelen hans som eier den.

Flott at du klarer å bryte ut. Når et menneske begynner å legge ansvaret for alle sine problemer over på en annen, er det vanskelig å få et forhold tilbake på skinnene. Skal man klare det, må begge jobbe i samme retning.

Skrevet

Foreldreretten går ikke etter inntekt, så vidt jeg vet. Men du kan ta kontakt med familievernkontor for å få vite hvilke rettigheter og regler som gjelder i etterkant av brudd. Det kan nok være lurt å snakke med noen som har litt peiling, i og med at det kan bli litt uenigheter angående økonomi og foreldreansvar. Dersom du bor i en stor by med juss- studier har de ofte gratis advokatbistand som kan brukes. Og inne på aleneforeldredebatten her finnes en del info om hva du kan ha rett på av økonomiske ytelser ++

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...