Gå til innhold

Jeg har blitt frelst!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på hyttetur med noen venner i går, og var sliten så gikk og la meg tidligere enn de andre. Men var ikke helt klar for å sove enda, så så etter noe å lese på for å bli trettere. Det eneste som lå på nattbordet var boka "Veien til Jesus",så jeg begynte å lese litt i den. og jeg ble helt grepet av det som sto der! Ble helt varm inni meg og endte opp med at jeg begynte å gråte... var en helt fantastisk følelse...

men hva er neste steget nå da? jeg har jo lyst til å lære mer om dette, men føler ikke statskirken er helt min ting... det ligger en metodistkirke rett borti gata, tenkte kanskje å stikke innom for å se litt en dag... noen som har erfaring fra metodistkirken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulere!Kjempekoselig, stor klem til deg=)

Opplevde selv å møte Jesus på noe lignende måte når jeg var 18år.Kjempe herlig og befriende, godt å få fred i hjertet.

Du finner bibelen på nettet ved å søke på : Bibelen.no - videre så finnes det et kristent nettsted som heter : Jesus online - du kan også gå inn på : andakt.no. Dette er kansje bra å vite helt til å begynne med.Kansje noen andre kan tipse deg om noen andre kristne netsteder eller chattesteder også.Her inne er det mer en debattside for alle slags livssyn og av og til litt krangleside, he he , så det kan være godt å vite om andre steder man kan gå for å bli litt mer oppbygd som kristen.

Veldig bra om du oppsøker en kristen forsamling også, kan godt be om at du skal finne et sted du trives og får venner.

Man vil ofte møte litt motstand når man har tatt et standpunkt om å følge Jesus, derfor er det bra å ha et kristen fellesskap slik at man har noen å snakke med og be sammen med.

Du har en herlig tid foran deg, et liv med Jesus er et RIKT liv!

Skrevet

tusen takk for fint svar ! føler hele livet mitt har forandret seg jeg...

hilsen hovedinnlegger !

Skrevet

Gratulerer! Så hyggelig!

Velkommen til ditt nye liv som hjernevasket sau... Sucker!

Skrevet

Så flott!

Ser at du ser etter en menighet, jeg har vært litt med i Metodistmenigheten som tenåring. Trivdes godt der!

Hvor i landet bor du da?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hvordan kan du si at du er blitt frelst, når det står i Bibelen at den som holder ut til ENDEN skal bli frelst?

Hva tror du Gud mente med det? Enden av uka? Enden av måneden?

Skrevet

åååååååååååååååå sååååååå flott!!!!!!!!!!! GRATULERER!!!!!!!!!!!!! Oppfordrer deg til å ta kontakt med en frimenighet i nærheten av der du bor!

Ikke hør på negative innlegg her!!! Kristne møter motstand! Men Jesus er god og Han elsker deg og vil være med deg!

Håper du fort får kristne venner og dele dette med!

Skrevet

har en pasient som stadig prøver å frelse meg, hun driver og sier ting som at "jesus leter etter deg". men hvor for har han ikke funnet meg ennå? Jeg står i telefonkatalogen! teite jesus

Skrevet

"Hvordan kan du si at du er blitt frelst, når det står i Bibelen at den som holder ut til ENDEN skal bli frelst?

Hva tror du Gud mente med det? Enden av uka? Enden av måneden?"

Merkelig spørsmål det der du, riktig nok står det "...den som holder ut til enden skal bli frelst" Men man må jo begynne et sted, ikke sant? Og du er frelst ifra det øyeblikk du tar Jesus inn i ditt hjerte og er tro mot det mot/til enden, men det forutsetter jo at dette er noe du forblir tro mot og at du lever etter dette.

Den som holder ut til ENDEN...og når som helst kan frelsen komme og bli begynnelsen for noen. Sånn ser jeg på det.

Uansett hvordan du tolker dette så syntest jeg det er unødvendig å skulle rakke ned på noen bare fordi de han funnet noe meningsfullt i Jesus. Jeg er agnostiker selv men jeg syntes Jesus og det som står om han og hans lære er mer eller mindre fornuftige greier. Har mindre tiltro og respekt for resten av den "gode" bok...

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei,

Hette boka Veien til Jesus eller Veien til Kristus? Veien til Kristus har jeg lest. Veldig fin.

Metodistkirken, baptistkirken, norske kirken, adventistsamfunnet, pinsemenigheter...Du må finne deg et sted hvor du föler deg respektert , fri , og en god tone. Du er fri, og skal alltid kjenne deg fri at gå, fri at komme. Vi mennesker er forskjellige, selv har jeg vaert med i statskirken og frimenigheter.

Lykke til!

Klem

Skrevet

Hei.

Så godt for deg!

Det er en fantastisk god opplevelse du beskriver!!

Jeg har alltid vært kristen - Oppvokst med barnelag, ungdomslag og allminnelige bedehusmøter...

Men -

En dag måtte jeg selv ta et valg i forhold til troen min, hva den egentlig var og om jeg ville gå veien videre i barnelærdommen min... dette oppgjøret gjorde jeg før konfirmasjonstiden min tok til...

De fire B`er lærte jeg en gang om:

Bibel

Bønn

Brød

Brorskap

Beskriver fire av de viktigste tingene for å bli styrket i det Åndelige livet sitt...

Lykke til på ny vei!!

smuffe

Skrevet

Gratulerer som freslt. Du har nå funnet kilden til det som er det virkelige livet. Ikke la uvitenhet fra andre ta fra deg det gode Jesus nå har gitt deg. Hvor i landet er du fra? Det er stort sett menigheter i alle norske byer. Vet de har bra miljø i Oslo, Drammen og Hønefoss. Men som en her før sa, be til Gud om at du skal finne et sted så vil Han lede deg dit. Les også i Bibelen, det er Guds ord og alt du lurer på står der. Men det kan være vanskelig å forstå i begynnelsen. Så d kan det være godt å ha noe som er mer beleste til å veilede deg. Håper du greier å holde fast ved troen du nå har fått, Jesus elsker deg og vil alt godt for deg.

Skrevet

Jeg er av oppfattninga av at religion er grunnen til krig, så, ved å bli frelst, så er du en del av grunnen til at det er krig i verden.

Så kan du da si det er så positivt å bli frelst? Er ikke det å bli frelst en form for hjernevasking? Om logikken i deg for snakke i to sekunder, så ser du vell at alt det du nå tror på er litt... vell, eventyraktig?

Si om jeg feks, skulle ha sagt at jeg tror på "silmarillion". Altså, Tolkien (mannen som skrev ringenes herre), skrev en bok som heter Silmarillion, Tolkien hadde hele livet sitt irritert seg over at England ikke hadde sin egen mytologi, så derfor prøvde han å ordne en, ved å skrive denne boken.

Kan JEG da si jeg er "silmarilisk" for jeg er frelst, og tror på Silimarillion som den eneste sannhet?

Jeg synes det å bli frelst er alt for simpelt, ok, flott for dere mennesker som aksepterer å bli hjernevasket, men det å bare legge til side all form for sunn skepsis, og tro på fortellinger som ble skrevet for 2000 år siden er så utrolig absurd.

Det ble funnet en ny skrift på 20-tallet, denne skriftsrullen ble glemt, for den ble solgt og havnet i undergrunnen, helt til midten av 90-tallet, og i 2005 så fikk Discovery tilgang til å lese denne skriftsrullen.

I denne rullen, som ble datert til å være over 1500 år gammel, så står det at Judas ikke forådde Jesus, men han faktisk var en dedikert og trofast venn av jesus. Det første vatikanet gjør, er å fordømme denne skriftsrullen. fortrenging heter det.

Det var over 100 evangelier, bare 8 ble valgt, Hva sto det i de andre? Jeg har hørt at det var kun disse 8 som omtaler Jesus som noe gudommelig.

Jeg forstår eller ikke hvordan folk kan redigere sine meninger iforhold til bibelen. Det vil si; Hvordan kan du/dere som personlig kristne ha forståelse for homofili, når Bibelen fordømmer homofili, og kaller det dødssynd? Det står jo i bibelen, og bibelen er liksom deres hellige skrift, da går det jo ikke å forsvare det...

Jeg har masse mer å si om temaet, men jeg gidder ikke skrive mere. Men jeg synes det er så utrolig simpelt og bli "frelst". Du gir opp all fornuft og logisk sans for å tro på noe som INGEN kan bevise.

Skrevet

haha... den var bra... veldig enig med deg...;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...