Gå til innhold

Noen tips ang søvn? + et spørsmål om definisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på 2,5 mnd har en uvane. Han er en drøm å legge om kvelden, sovner med puppen, etter 1 minutt med byssing eller alene i sengen alt ettersom, MEN i ca 9 av 10 kvelder våkner han opp igjen etter 1/2-1 time. Har flere ganger prøvd å gi mer melk, og han sovner igjen da, men våkner til når jeg legger ham over i sengen igjen. Så derfor ender vi opp med at en av oss (nesten alltid min mann) tar ham på armen inn i stuen. Han sover hele tiden på armen, men litt urolig i en halvtimes tid eller så. Når han så sover helt rolig kan vi som oftest legge ham igjen og så sover han godt videre e noen timer før han våkner for å få mat. Resten av natten sover han fint videre når han har fått mat og legges over i sengen sin igjen, er kun om kvelden, heldigvis, han styrer med dette. Er det noe å gjøre med dette mon tro, eller er det bare å vente og se? Han har holdt på slik i en måndes tid. Må legge til at han er mett og god når han legges, passe trøtt, har gjerne nettopp bæsjet, rapet skikkelig osv så det er ikke noe som plager ham tror vi.

Så i kveld når han våknet gikk min mann opp. For å hente ham ned som vanlig trodde jeg, men det varte og rakk og mini hylte og hylte så jeg til slutt opp. Da ser jeg min mann ligge i vår seng ved siden av mini sin seng, holde mini i hånden og prate til ham. Jeg sa at han må jo ta mini opp, mini er jo altfor liten til å ligge alene slik, men min mann mente at han er jo ikke alene når han er der. Men han tok nå mini opp likevel da når jeg insisterte (ville ta ham opp selv). Hva mener dere, har han rett i at mini bør lære å finne roen i sengen sin når vi er der ved siden av ham, eller er han for liten enda slik jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, kommer litt ann på.. Om babyen bare gryntet litt og ikke hylte så ser jeg ikke noe galt i å la han ligge så lenge han ikke er sulten e.l. Mannen din satt jo å trøstet han. MEN jeg synes ikke noe om å la bitte små babyer ligge å hyle ordentlig :) hadde tatt han opp med en gang selv om han lå å gråt.

Skrevet

Det at han våkner etter 45min har med søvnsyklusen å gjøre, ta på kjøkkenklokka på 35 min, gå opp og vær der FØR han våkner, ofte er bare en berøring, en hånd på, nok til at de sovner videre.

Og mannen din gjorde det helt greit, faktisk. Er man der så er man der.

Skrevet

Neida, sutring er ikke noe å plukke dem opp for, det er jeg enig med deg i, men han hyyyyylte! Var sånn at han hikstet litt første minuttene etter han ble løftet opp. Altså, kan man ikke løfte opp babyen så kan man ikke (om den f.eks våkner midt på en tur og det blåser og regner og er 15 min igjen til man kommer i hus slik jeg opplevde en gang), men når man kan så vil jeg ikke la ham ligge liksom. Er vel litt hønemor der...

Skrevet

Ja kanskje ikke det er så dumt, å gå opp litt før, men det varierer litt når han våkner til, vi har opplevd alt i fra 20 min til litt over en time og noen få kvelder våkner han jo ikke i det hele tatt heller så det frister liksom ikke helt å sitte på et mørkt rom alene på ubestemt tid og vente heller ;-) Men er det greit å ikke plukke opp en så liten baby når han hyler skikkelig?

Skrevet

dytter litt opp igjen, tar gjerne i mot flere råd eller meninger :-)

Skrevet

Jeg syns han er for liten til å ligge og gråte..Ta han opp og gi trygghet og nærhet.. når de er ca 6 mnd kan man la de ligge , gråte og finne roen selv..men ikke før den tid;) det er iallefall min mening..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...