Gå til innhold

Plutselig mye mindre melk. Noen flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en sønn på snart 10 uker. Veier ca 6500g, så jeg har hatt masse melk å gi. Var en periode jeg hadde så mye at jeg mått pumpe mellom måltidene. Hadde et økedøgn for tre dager siden, og etter det har jeg plutselig mye mindre melk. Han blir som regel ikke fornøyd etter måltidene nå. Legger han ofte til for å øke produksjonen. Hva kan være grunnen til at jeg nå har mye mindre melk? Er ikke stresset, spiser og drikker som før, alt som før egentlig. Noen flere som har opplevd dette?

Håper på flere svar=)

junigutt 78=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått mensen tilbake? Ble mye mindre melk hos meg et par dager før mensen kom og de første dagene av perioden.

Skrevet

Hadde det og slik som deg. Først hadde jeg melk i bøtter og spann, og pumpa meg i tillegg, da det sprengte noe voldsomt. Men da han var ca 8-10 uker ble han mer og mer grinete. Merka sjøl at jeg fikk mindre og mindre melk. Jeg la han til puppen hele tia, syntes jeg, men det nytta ikke. Ungen ble ikke mett! Så jeg måtte begynne med tillegg, og da han var 3 mnd ville han ikke ha pupp lenger. Så jeg mista rett og sett melka, og jeg stressa heller ikke. Jeg drakk mye vann, spiste rett osv...Men det nytta ikke. Kunne jo ikke la ungen sulte, selv om de på helsestasjonen mente jeg hadde nok melk, det sa de over tlf!! Måtte opplyse dem om at det var min unge, og jeg visste når han fikk nok mat...Har prata med flere som har hatt det på samme viset, noen ganger er det bare sånn, ingen forklaring:)

Skrevet

Tror ikke du har fått så mye mindre melk, er vel heller slik at du har så mye melk som gutten din vil ha. Han vil hele tiden øke melkeproduksjonen, med jevne mellomrom.

MIn baby e ganske småpist og rask ved puppen, skal ha ofte og lite. av og til blir hun sinna fordi der kommer for mye melk også...

Ikke gi tillegg før du får beskjed om at gutten din legger lite på seg, noe han ikke gjør vil jeg tro . nesten like tung som min på 7 mnd;-)

Lykke til !!

ps. her er en link til en veldig bra artikkel om amming, vet mange har hatt bruk for å lese den...finner den ikke nå, men kan godt leite den opp for deg:)

Skrevet

Tusen takk for svar=). Vil gjerne se den linken om amming hvis du finner den anonym=).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...