Simselimsen Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Har hørt at man akn helle salt på de, eller klippe de i to (!) (men er ikke dette tortur??) Kansje det er bedre og slå de med et balltre?? Har du sett noen?? Jeg tror jeg driter på meg om jeg ser en, de er jo så stygge!!
iznogood Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Ta de med pølseklypen og legge dem i saltvann.... Isj!
Den lille prinsesse Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 Sambo pleide å spraye Radar myggspray på dem da han var liten...dagen etter var det bare slim igjen sier han. Kanskje prøve det?!
imsdal med julesmak Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Var en snegleekspert på tv i sommer og han sa at den beste måten, for naturen osv. sin del var å enten klippe de i to eller fryse de.
mam <3 Skrevet 25. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2007 Ja, det var en i hagen nå, den var (omg) sikkert 10 cm!!! Har pakket den inn i en plastpose. Slemme meg..
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. august 2007 #7 Skrevet 25. august 2007 Igår plukket min mamma opp mordersneglene, gjett hvor mye hun fant??? Jo.. 105 stk!!!! I hagen sin.. IIIIISSSSSJJJJJJJ Hun legger de i et bøtte med vann og salt.. De dør der.. Isj.. Men! , idag leste jeg på VG at det kan gå ann med mordersneglene til middag.. IISSJJ IISSJJ Skal finne link til det.. vent litt
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=155211 http://atvs.vg.no/player/index.php?id=10978
guttejente Skrevet 25. august 2007 #9 Skrevet 25. august 2007 Å ta salt på de, putte de i salmiakk,klor og lignende er dyreplageri sies det, men det beste er å klippe av de hodet, ikke deldem i to pga egg kan da komme ut og da er jo hele vitsen borte:) fryses eller tømme kokende vann(nykokt) det er det mest humane. Da kan du kaste de i søpla eller på komposthaugen. Bruker du gift må de i søpla.
guttejente Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Det er faktisk en kineser på kolonihagen som spiser disse. er jo delikatesse derh an er fra. PS Han er kokk og kan tilberede de ordentlig, men jeg takka nei til smaksprøve der ja
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 25. august 2007 #11 Skrevet 25. august 2007 Yuk! De er så HESLIGE!! :0( Leste om en fyr som brukte wire og et lavvolts bilbatteri. funket som fy..
Dailis Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Det er jo veldig effektivt med salt da..... Men det er jo ikke så snilt med disse vemmelige krypa. Skal innrømme at når det kom 5 stk med en plante fra plantasjen ble det salt før de spredde seg...Har ikek sett flere i år, men kommer vel mer til neste år antar jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå