Hannahs-mor06 Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Hvor og med hva jobber dere med? og føler dere at dere er på "riktig sted"?? Jeg har fått stilling som enhetssykepleier i løpet av permisjonen, og går inn i den i nov. Føler jeg må komme meg på sykehuset snart da..har jobbet på sykehjem siden jeg ble ferdig utdannet, og har nå fått stillig som enhetssykepleier på min avd, men er så redd for å "glemme" ved å ikke jobbe på sykehus..men er jo mye ansvar på et sykehjem og da, blir jo iallefall det nå.. Men drømmen er å bli jordmor, men venter noen år..
Monika m/1 stor gutt og 1 baby Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Ja... Ferdigutdannet for 5 år siden. Jobber på sykehjem. Trives ikke lenger.....er lei. Ønsker meg videreutdanning. Men kan ikke helt bestemme meg. Hehe
Gjest Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Jobber på ett stort sykehus, på en sengepost. Trives forsåvidt i jobben og med kollegene, men vil veldig gjerne ha en poliklinikk-jobb eller en annen dagjobb. Er møkka lei av å jobbe turnus, røddager, netter... URK
Vivika Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 jobber på en kir./ ortopedi avd... stortrives!! men vil nok gå videre når jeg har jobbet nok...
ejiec++ Skrevet 25. august 2007 #5 Skrevet 25. august 2007 Jeg jobber som assisterende avdelingsleder på et sykehjem. De betalte utdannelsen min, så jeg har bindingstid der i to år. Når jeg kommer tilbake etter fødselspermisjon er det 10 mnd igjen av bindingstiden. Jeg har ikke bestemt meg for hva jeg vil gjøre etterpå - om jeg skal fortsette der, eller begynne på sykehus eller i hjemmesykepleie. Får bedre lønn der jeg er nå enn på sykehus, men jeg har veldig lyst til å prøve meg på sykehus.
Mille** Skrevet 25. august 2007 #6 Skrevet 25. august 2007 Jeg jobber på en skjermet enhet på et sykehjem. Å jobbe med demente var ikke akkurat det jeg drømte om når jeg tok utdannelsen, og jeg gruet meg til å gå fra den utfordrende sykehusjobben min og over til et sykehjem. Men jeg ble positivt overrasket. Det er massevis av utfordringer, utrolig mye ansvar og jeg lærer mye. Og ikke minst så slipper jeg å være utslitt når jeg kommer hjem fra jobb, det var jeg alltid når jeg jobbet på sykehuset. Men jeg er også redd for å glemme en del ved å ikke være på sykehus. Samtidig har jo de fleste pasientene på sykehjemmet både to og flere diagnoser så man holder seg jo oppdatert. Div. prosedyrer kommer man nok fort inn i igjen. Men drømmen er å bli jordmor eller helsesøster, heller mer og mer mot helsesøster, mye pga arbeidstiden. )
Hannahs-mor06 Skrevet 25. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. august 2007 Syns du sykehuset er skremmende nå som du kun har jobbet på sykehjem?? hehe, det syns jeg noen ganger, men så hører jeg at - slapp av, det er et mye større ansvar+ mer selvstendig å jobbe på sykehjem..Men er disse prosedyrene, men man får jo god opplæring, og hver avd har jo sine spesifikke prosedyrer, så alle nye trenger jo opplæring på de.. Men har klart meg veldog fint og fått gode tulbakemeldinger+fått tilbud om jobb de stedene jeg var i praksis da, så vet jo at jeg mestrer det..men er bare blitt litt skremt nå som jeg kun har vært på sykehjem..
roxanne Skrevet 25. august 2007 #8 Skrevet 25. august 2007 Jeg jobber som terapeut m.m. Er veldig fornøyd med det jeg holder på med. Veldig fritt og kan bestemme mye av min arb.tid selv selv om jeg går turnus. Får gå på de kursene jeg vil, arb. giver betaler. Etter lønnsøkningen nå så synes jeg at jeg tjener bra. Jeg har bred erfaring - jobbet i helsevesenet i snart 30 år (!!!), føler nå at jeg kommer til å være i den jobben jeg har en stund. Bare 5 min fra der jeg bor, fint når man har små barn.
Hannahs-mor06 Skrevet 25. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 25. august 2007 Ja, godt at vi endelig gikk opp litt!! er i permisjon med lillle Hannah jeg nå, og har gått opp ca 2000 kr i mnd i lønn i løpet av denne tiden;) det er gøy;) så ja, det hjelper her og!
superdupermor Skrevet 25. august 2007 #10 Skrevet 25. august 2007 Jobber på legevakt. Vært der i 5 år. Er kjempelei!!
Hannahs-mor06 Skrevet 25. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. august 2007 hehe, kanskje jeg er en av de som har ringt og mast fra sykehjemmet da;) er vi verst eller?? hehe..man er litt låst på kvelden da, når tilsynslegen "har fri"..
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Ferdig utdannet for 4,5 år siden. Jobbet litt forskjellige plasser. Mest hjemmesykepleie forskjellige plasser, og et halvt år på legevakt. Legevakt kunne jeg absolutt tenkt meg hvis det bare var noen faste jobber å få Nå jobber jeg på en rehabiliteringsavdeling. Har i et halvt år gått som stedfortreder for arbeidleder/avdelingsleder, og stortrives med det! Men det varer jo bare til hun er tilbake fra sykemeldingen da. Har nå søkt på en flexistilling, som vil si at jeg kan bli sendt mellom rehab.avdelingen, hjemmesykepleien og sykehjemmet. Tror det kan bli bra hvis jeg er heldig å få den:)
2 søte små gutter Skrevet 25. august 2007 #13 Skrevet 25. august 2007 Jobber på sykehjem, var ferdig med utdannelsen nå i sommer. Trives veldig bra foreløpig, men ser ikke for meg at jeg skal jobbe der til jeg blir 67. Er glad i studentlivet, og vurderer å gå videre og ta master i samfunnssikkerhet. Eller helsesøster / jordmor /psykaitrisk sykepleier....Men det får vel vente til småbarnstiden er over, akkurat nå passer det best p alle måter å jobbe p et sykehjem like i nærheten av bostedet
BettyBoob Skrevet 25. august 2007 #14 Skrevet 25. august 2007 jobber på en privat øre nese hals klinikk, ansvar for post op`en der trives veldig godt, ikke jobbet der lenge. Er dagjobb!!!! Måtte jo ha det siden jeg er alene med pjokken min. Lurer på å søke meg inn på medisin jeg nå da... må bare ta opp noen fag på Bjørknes først!
lykkelig mamma til to Skrevet 25. august 2007 #15 Skrevet 25. august 2007 Jeg begynte i ny stilling i hjemmesykepleien denne uken etter fødselspermisjone og har jobbet der og på sykehjem siden jeg var ferdig for seks år siden. Føler gjerne at jeg skulle vært innom sykehus men har ikke lyst til det føler det er for mye kav og rullebånd av pasienter. Synes og det blir veldig ensrettet i hjemmesykepleien og sykehjem har en jo et mye videre spekter av sykdommer og plager
Vega Skrevet 25. august 2007 #16 Skrevet 25. august 2007 Ferdig for 7 år siden, jobbet i hjemmesykepleien siden. Synes jeg har lært mye, blitt selvstendig og tørr å stole på egne avgjørelser. Er ikke bare å dra i snora for å få hjelp liksom:-) Har mange "prosedyrer" i hjemmene også vi. Men er det å kunne massevis av prosedyrer avgjørende for å være en god sykepleier. For meg handler det like mye om å ha tid, vise omsorg og se helheten av mennesket. Eneste gangen jeg savner å jobbe på sykehus er på vinteren når det er mørkt, kaldt og glatt.
-Petrine- Skrevet 25. august 2007 #17 Skrevet 25. august 2007 Jeg jobber som avdelingssykepleier på en sengepost på et universitetsykehus. Trives veldig godt med jobben, men savner noen ganger pasientkontakten. Savner også å kunne gå hjem uten å tenke på jobb. Hender jo også at man blir ringt hjem til i helger og på kvelder. Men alt i alt, jeg trives veldig godt med jobben min og føler den gir meg daglige utfordringer på godt og vondt.
hit og dit Skrevet 25. august 2007 #18 Skrevet 25. august 2007 I feriane jobber eg på nevrologisk avdeling eller sjukeheim. Eg valgte veldig feil og er no student igjen.
Gjest Skrevet 25. august 2007 #19 Skrevet 25. august 2007 blir dere ikke lei av å gå turnus??? grøss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå