Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 sønnen min på 14 mnd spiser så ufattelig masse. han spiser sånn som dette frokost hjemme - 1 skive frokost barnehagen 1 skive lunsj barnehagen 3 skiver + yoghurt frukt barnehagen masse frukt pluss noen skiver middag spiser like mye som meg til middag om ikke mer... kvelds 2 skiver drikker en del melk også.. hørtes dette masse ut? han er 12 kg og 75 cm. burde jeg "slanke" han?syns egentlig han er for liten til å bli slanket..og i tillegg så er han jo bare kjmpe god..ikke noe tykk liksom.. men er bare det at alle rundt meg sier jeg må kutte ned på maten osv...
Gjest Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 Hei. Tror det vil gå seg til, jeg. Ble også litt bekymret for sønnen min, han er kjempe glad i mat og kunne spise og spise. Og enda kunne han gå å tigge mat, hvis han så andre spiste (rett etter at han hadde spist). Nå har det bremset kraftig opp, nå er jeg mer bekymret for at han IKKE spiser, og det trodde jeg aldri at jeg skulle behøve å bekymre meg over. Nå kan han spise: 4 biter av brødskive til frokost hjemme, det samme til frokost i barnehagen, en halvskive til lunsj, litt middag og bittelitt frukt. Hvor mye melk drikker han ? De skal vel ikke ha mer enn 5-6 dl i døgnet. Tror som sagt at dette kommer til å gå seg til. Gutten min er hva andre mener: Slank. Men han er tung (16 mnd, 12,4 kg og 83,5 cm).
Gjest Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Altså, gutten din spiser mer enn min gjorde. Men han er vel veldig aktiv og trenger energi ?
Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #4 Skrevet 25. august 2007 min er også 14mnd. På 1-årskontrollen var han 12 kg, og 83cm, skal måle nå snart igjen og er veldig spent. Han spiser halvannen skive til frokost, 1 til lunsj, middag like mye som meg:-) eller et glass, kvelds 1 posjon grøt. Jeg gir vann til måltidene for jeg ammer ennå 3-4 ganger i døgnet. Han spiser også masse frukt, ost, eller litt skive innimellom, må gi han hvis jeg spise utenom ellers "tigger" han bare. Har følelsen at han er "bunnløs":-) Jeg spurte på hs om hvordan han lå an. Fikk til svar at jeg burde passe på fett og sukker, derfor får han ikke smør på maten eller ekstra fett i middagen. Hvis han får yoghurt får han naturell hvor jeg har i bær, da blir det mindre sukker. Dessverre er jeg veldig glad i brunost selv:-) og nå er han også helt vill etter det. Tar av mine skiver hvis han får noe annet på sine skiver. Syns din høres passe ut jeg:-) de er jo så aktive disse små at de bør ikke få for lite mtp både fysisk og hjernens utvikling.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 ja han er aktiv..har gått i to mnd no... løper rundt og klatrer på alt... men er ikke noe mer aktiv enn andre barn tror jeg..sikkert bare høy forbrenning...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 magen til min sønn er et bunnløst hull! Han er nå 17 mnd og har siden 12 mnd alder spist kjempemye! Han er nå ca 13 kg og 84 lang. Absolutt ikke tjukk. Flott gutt men høyt energinivå.Og bare vent, før du vet ordet av det kommer han i en kresen periode og vil kun spise bacon og nudler...(dette skjedde med min venninnes sønn) hehe, slapp av og gi gutten din den maten han vil ha! Så lenge det er sunn og god mat da Ingen har nevnt noe for meg om at jeg burde kutt ned på maten. Jeg bekymrer meg ikke i forbindelse med dette. Hadde han ikke spist i det hele tatt ville jeg stresset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå